Så fort man kom i lä, då värmde det!

Nu är klockan 14.30 någonting och jag har precis landat i soffan.
Jag är irriterad för jag har ont i nacken, jag har hållit på och STÖKAT här hemma, handlat med mamma på ÖB och stökat lite mer, fast i mitt arbetsrum.
FAST jag har ÖPPET i lilla boden idag.
I somras vågade jag ju bara ha öppet 2 ggr pga av sjukskrivningen ju...
Jag har inte brytt mig i vinter för beställningarna har ju rullat på ändå.
Men idag...
SOLEN SKINER och folk är ute och vandrar och jag är ju inte sjukskriven sedan länge nu.
Skönt.
Alltså slängde jag ut mina små skyltar, och jag har haft ETT BESÖK.
Goodygoody
Men dagen är ju inte slut ännu.

Igår...
Stod jag vid en husvägg och NJÖT!



Kallt som fan i vinden, men så fort man kom i LÄ...
Då var VÄRMDE DET!!!
Jag fick vårkänslor, för solen har fan inte värmt ett skit förut, NU...
Värmer den!
GUD så skönt.

Igårkvälls när vi kollade på tv, började jag på en ny sjal i musselmönster.
Den som var på framsidan av boken som jag köpte i förrgår.
Jag hade köpt ett "hyggligt" gräddvitt mohairgarn som jag trodde skulle bli perfekt.
Och det blev det, UTSEENDEMÄSSIGT sätt!



Jättefint och mohair-ulligt.
Bara ETT problem, när jag provade sjalen efter ett tag, för jag tyckte det kändes lite strävt och stickigt när jag virkade i det...
Då var det urdålig mohair som var stickigare än ULL!
Inte bra, inte bra, inte bra alls.



Och jag som hade gjort typ halva sjalen på en kväll, började repa upp garnet och rulla upp det på nystanet igen.
Jag har 1/3 del kvar att repa upp.
Jag får spara detta nystanet till något annat projekt som inte "berör halsar" typ.
Dom andra nystana kommer jag lämna tillbaka.
Annars så tycker jag mycket om mönstret, det är ju samma som jag gjorde mina första egenkomponerade ponchos i.
Och jag sitter just nu och funderar om jag inte ska göra en i akrylgarn eller nåt...
Eller nåt...
Jag funderar vidare en stund och vilar nacken nu.
Återkommer.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det skönt i solen!!

2011-03-06 @ 15:12:09
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

UNDERBART!!! :D

2011-03-06 @ 16:13:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Pernille

Hejsan, Tycker att din vita musselmönstrade sjal är jätte fin... Synd att det inte va bra mohair. Jag har jätte bra mohair från stoff & stil och vill göra en sån sjal. Har du mönstret på den, eller kan du berätta vart man kan få tag på det?

MVH

Pernille

2011-09-11 @ 14:55:45
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Pernille!

Jag har har också köpt en massa mohairgarn från Stoff & Stil och gjort flera sjalar i samma modell det den mohairen.

Det är ju ett jättemjukt och skönt garn, jag älskar det :D

Mönstret finns i boken "Virka vackert" av Tove Fevang.

Du kan kanske låna den på bibblan och kopiera mönstret ;D

Hoppas det blir bra. Hälsn. Madde

2011-09-11 @ 21:21:51
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0