Början på bomullssjalarna...

Så här ser början ut på den cerisa sjalen i bomullsgarn ut...



Och den lite tynnre mörklila...



Och ändå så gillar jag mohairversionen BÄST...



Fast då i ett BRA, ostickigt mohairgarn förstås.
Ja, och när man ser på den cerisa sjalen ser det ju ut som om jag kommit någonvart storleksmässigt.
Men stycket är bara 17 X 47 cm, petite med andra ord.
Fast jag försöker trösta mig med att jag faktiskt kom igång jättesent igår och fick för ont för att fortsätta virka senare.
Så idag ska det väl växa något.

Inatt har jag sovit som en prinsessa, inte blivit väckt eller störd under natten.
Jag har sträck-sovit.
Jag vaknade av mig själv, utsövd klockan 07.00.
Skönt!
Jag funderar på promenad, men än så länge är det bara på funderingsstadiet.
Jag ska väl försöka ta det lite lugnt under dagen iallafall, sonen kommer efter läxläsningen med farmor i eftermiddag.
Nu ska jag leta efter en hemsida på nätet och sen ringa ett samtal.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0