Funnits sen 1910...

Igår var det FETTISDAGEN och semmeldags...

Jag var ju på jobbet, så det blev ingen semla.
Idag var jag inne på Brödboden efter ett "garnärende" på Södertorg och köpte varsin semla till mig och sonen.
Tänkte vi skulle eftermiddagsmysa efter skolan.
Han hade med sig en kompis hem...
Jag har smockat i mig min själv till kaffet, jag kunde faktiskt inte vänta.
Eller KUNDE, kunde jag kanske...
Men jag var väldigt sugen att äta den till fikat.
Sonen får äta sin lite senare när kompisen åkt hem.

Det var ju även Internationella kvinnodagen igår.
Den verkade ha uppmärksammats STORT.
I GT stod det tex att läsa under "Dagens fråga":
Hur uppmärksammade du kvinnodagen?

Martin Hansson, 62 år svarade:
"Det har jag inte hört något om, är det något nytt med den?"
Woops, det börjar inte bra...
Är Martin medveten om att Internationella kvinnodagen dagen har funnits sen 1910?

Fast det är ju klart, VI får ju DELA dag med fettisdagen.
Det är ju typiskt att NÄR vi kvinnor FÅR en alldeles egen dag...
Då ska vi dela den med en SEMLA.
Kanske Martin bara fokuserat sig på fettisdagen...?

Nils Bogren, 71 år:
"Den uppmärksammar jag inte!
Det blir ju ingen ändring ändå!"
Nähe...
Nä, med DEN inställningen blir det förmodligen INTE någon förändring.

Lars-Erik Kattlunds, 66 år:
"Den har jag inte tänkt på ALLS..."
Nä, han har väl förmodligen också tänkt på semla.

Felix Fagerlund, 19 år:
"Inte alls, inte det minsta."
Va, och han är ändå UNG, borde inte Felix ha bättre VETT???

Själv fick jag ett SMS från sambon där det stod:
Grattis på Internationella kvinnodagen!
Och jag svarade:
(på ett ungefär...)
Att...
Ja, vi firade med ballonger och trumpeter och hade världens party.
Ljug.
Men jag sände en tanke till alla kvinnor världen runt som har det svårt.

Jag har för övrigt bestämt mig för att hjälpa till i "Hjälpstickan" som startat upp här på Gotland.
Dom håller tydligen till på Langska, eller har iallafall haft EN träff där.
Hjälpstickan är en organisation som tar emot VÄRMADE ALSTER till behövande människor.
Jag har så mycket restgarner nu så jag ska svänga ihop lite och bidra med.
Om dom har fler träffar kommer jag även knata dit, det ligger ju nästgårds.
Hoppas det, lite STICKCAFÈ på riktigt skulle man ju inte dö av.
Oj, nu är det GLAMOUR, måste rusa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0