Ozzy, en NY stjärna...

Igår tittade jag på mina vinterskor och tänkte:
Dom måste BORT från dessa fötter snarast!
Fy fan vad dom är fula nu alltså...



Bort, bort, bort...
Kan snön smälta snarast så man kan få sko sig lite snyggare TACK!
Svårt att känna sig ÄRTIG just nu tycker jag.

Igår träffade jag en NY STJÄRNA i mitt "jobbkvarter"!
Vi var ute på promenad och mötte...



Ozzy!
En URSÖT golden på två år som var VÄLDIGT sugen på att bli kliad och gosad med.
Och väldigt intresserad av min mobilkamera, han trodde nog att det var godis.



Ja, nu har man alltså två favoriter att klappa på när man ses.
Jag höll faktiskt på att ringa på en annons på en valp, KCCS för 4000 kr häromdagen.
Satt och googlade på nätet och där var en liten skelande sötnos.
Men jag HÖLL i mig, för det var "fel" färg, den var vit och brun, det var "fel" kön, en hane, skelande ögonen, mysko, och priset...
4000.
Kändes SKUMT fastän det VERKADE vara en seriös kennel.
Nä, nu är det DAGS att på allvar att ta tag i hundfrågan, grundjobbet är ju gjort, jag måste ha hund snarast.
Jag känner mig som en HUND-STALKER varje gång jag träffar på vilken hund som helst, jag bara måste stanna dom stackars hundägarna och prata.
Jag har blivit besatt!

Sjalen i bomllsgarn har växt, dock långt kvar.





Blir bra, jag är nöjd.
Men idag blir det nog inte så mycket virkande, jag har annat att göra.

När jag kom hem här sjönk jag ner i soffan med frukost och kaffe och såg "Efter tio" med Malou.
Camilla Henemark, kungens gamla älskarinna var huvudnumret i programmet idag.
Malou har ju annonserat ut att La Camilla skulle komma och tala ut om sin affär med Kungen.
Men när Camilla satte sig i intervjufåtöljen klargjorde hon att hon inte ville tala om sin romans med Kungen.
Fast...
För att "INTE VILJA TALA UT" om sin affär med Kungen...
Tyckte jag hon talade ut rätt mycket ÄNDÅ.
Eller så var det Malou som rätt skickligt lyckades få fram lite trots allt.
Men jag tyckte det var en BRA intervju, Malou är bra och jag kände mycket sympati för Camilla Henemark.
Hon har gjort en lång livsresa som människa.
Det som stod helt klart efter programmet var iallafall:
Hon HAR varit kungens älskarinna.
Nu ska jag starta upp min dag, jag har latat mig klart!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0