Välskräddat...

Fick omdömet "Välskräddat" på mailen, om Britta-kjolen...
En får tacke, säger JAG då!
Ja, den ser onekligen väldigt PROPER ut.
Både av och på "människor"

Jag ska inte bli långrandig nu, för jag är dödstrött och måste sova.
Jag och sonen har sett film, "I rymden finns inga känslor"!
En riktig feelgood-komedi och vi skrattade hjärtligt åt filmens huvudperson Simon.
Att lyckas göra en film om ett handikapp/autism och göra det med värme, MYCKET BRA.
För er som inte sett filmen, så handlar den om två bröder Simon och Sam.
Simon har Aspbergers Syndrom och kräver därför en strukturerad vardag.
Jag ska inte avslöja mer, för den var väl värd att se.
Den hade bara ett egentligt fel...
Den var för kort!
Jag/vi hade lätt kunnat se en timma till!

Så såg jag sista avsnittet, eller som jag trodde var sista avsnittet av "Downtown Abbey", men det visade sig visst vara fel.
Serien kommer ju tillbaka i HÖST, hurra!
Fast hur ska man ha tålamod att vänta SÅ LÄNGE, undrar jag????
KUL dock att den fortsätter, men nu blir man ju otålig bara av att veta ATT den kommer tillbaka!
Men...
Sista avsnittet för säsongen var ju så himla bra, att man verkligen kan se fram emot höstsäsongen.
Det är ju så mycket RAFFLANDE INTRIGER i den där familjen och bland tjänstefolket, så det är inte klokt.
Telefon blev installerad, BIG WOW-effekt.
Systrar som sabbar för varandra, RYS.
Halka på tvålar och missfall som följd av det, hur SPÄNNADE kan det bli?
Ja, och serier som denna måste ju skapa nojor hos varenda gravid kvinna ute i världens alla skrymslen och hörn.
Ramlar du i golvet när du halkat,så får du obligatoriskt missfall på det!
Fick alla kvinnor förr i världen missfall om dom ramlade omkull, det verkar nästan så, för det är inte första gången dom man ser det på tv eller film.
Själv drattade jag omkull TVÅ gånger som gravid, och inte fan fick jag missfall.
Min son vägrade ju komma ut överhuvudtaget, han hade det så varmt och gött inne i min mage!
Däremot fick jag saftiga BLÅMÄRKEN som hette duga, och ont i ryggen.
Kanske det var vanligare förr med missfall vid omkulltrillningar, vad vet jag...?

Jag kom på mig själv att undra hur mossig jag har blivit egentligen...?
Fröken Skräckfilm goes bananas over intriger i ett engelskt, överklass-slott!
"Ja siar, ja siar..." som Linus-Ida skulle ha sagt.
Det går utför med Madde-mänskligheten
Nädå, det gör det verkligen INTE, jag ser det som ett MOGNADSTECKEN.
Fniss.
Nu ska jag sluta jiddra här på bloggen, vi ses imorgon.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0