7 timmars vila, sen upp i sadeln igen...

Hemma igen och jättetrött!
Nu har jag 6-7 timmars vila, sen upp i sadeln igen.
Ja, det fixar sig nog, bara att bita ihop!
Jag har ätit frukost, dricker kaffe och ska läsa lite tidning när jag bloggat klart här.
Mamma ska hämta upp mitt tygpaket från Stoff och Stil (ÄNTLIGEN får jag det) idag.
Då hinner jag iallafall öppna det och kolla hur tyger och prylar ser ut!
IMORGON när jag är ledig, ska jag försöka börja sy något litet projekt.
Om jag orkar.
Det blir inte mycket umgänge denna veckan, det gäller att ladda för helgen så jag får gosa med sonen.

Igår när jag pratade med honom och sa att jag jobbade blev han JÄTTEGLAD.
Och att jag skulle jobba tisdagen OCKSÅ var KALAS, då skulle han mysa med mormor och äta LYXMAT i dagarna två.
Det är ju när sambon och mormor betalar pizza, hamburgare från Mac D eller thaimat.
När han sen hörde att jag skall jobba torsdagen också, sa han:
"Jaha...
Torsdag med...?"
Med besviken röst.
"Oj, vad mycket du kommer vara borta den här veckan."
Mmm, sa jag, men så kan det vara ibland.
Och så längtade jag JÄTTEMYCKET hem och ville pussa min lille prins.
Nu kommer jag inte se honom förrens onsdag kväll, och sen jobbar jag ju igen.
Blir inte mycket tid ihop denna veckan känns det som.
Baksidan av att vara "Varannanveckas mamma"

Igår var jag och Chifen lite kreativa ihop, vi målade en tavla ihop...



Lite undervattensmotiv med korallträd, en guldfisk, maneter, sjöliljor, snäckor och en eremitkräfta.
Den fick namnet "Under ytan".
Nu ska jag fika klart, jag återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0