Den rätta hundägar-looken...

Oj, kors i taket, idag hann jag visst med ett tredje blogginlägg!
Det hör ju inte till vanligheterna sen man fick barn.
Fick VALP, menar jag förstås
Men nu börjar rutinerna sätta sig och Milou/la bebe, sover för natten.
Valpmamman passar på att blogga, för jag har ändå ingen bok att läsa.

Satt förresten och kom på här att nu måste jag ju välja ut en lämplig HUNDJACKA ur min stora garderob!
Gudarna ska veta att jag har några att välja mellan, men jag TROR att det blir min millitärgröna i tyg, med stora fickor (bra när man ska ha hundpåsar, hundgodis m.m med sig ) och avtagbar fleece i!
Kallt, fleecefoder på, varmt, fleecefoder av.
Hundjacka MÅSTE man ju ha, och jag har en nästintill identisk jacka som jag hade som hundjacka under "Flisan-eran".
Den höll knappt ihop efter 14 år i bruk och miljoner tvättar, men jag kunde inte kasta den förrens förra året som först!
Den var så himla känslomässigt förknippad med Flisan, så det kändes som om jag slängde HENNE på soptippen när den rök.
Men nu är det dags för en ny.
Visserligen tror jag INTE jag blir lika skitig med en liten hund som med en stor...
Men man vill ändå ha den rätta HUNDÄGAR-LOOKEN!
Vilken tur att jag köpte nya GUMMISTÖVLAR i mars också, vilken djävla tajming.
Kan det bli höst snart, så jag kan få känna mig som en rikitg hundägare...?
NEJ, jag bara skojade, jag vill att sommaren ska vara LÅÅÅÅÅNG först!

"Ut på promenad, i vår fina stad,
jackan har jag på, då kan vi ut och gå.
Den är grön och fin, men inte gjord av lin,
har gott uti min ficka, med det ska jag muta min flicka..."

Hjälp, jag har drabbats av RIMM-BACILLEN.
Tyvärr började den halta i sista meningen...
Minst sagt

Vi har haft besök av båda mina bonuskusiner, bonusmoster och ena bonuskussens kille.
Jag passade på att PUSTA UT och slängde genast över valpen på besökarna.
Det hade varken dom eller Milou något emot.
Jag hann läsa tidningen och se vädret!
Och snacka lite skit samtidigt såklart.
Nu ska jag sova, vi ses en snabbis innan jobbet imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0