Fått färg...

Idag har jag verkligen fått lite färg...



Jepp, sommarfärgen börjar komma så smått!

Jag satte igång med linnet jag ska sy...



Och jag tycker det är lite lustigt...
I katalogen står detta mönster som en "Tre-knappars svårighetsgrad".
Då är FEM knappar det svårste.
Men det här mönstret är ju busenkelt, hm, lustig svårighetsgradering dom har.
Ja iallafall, jag nålade fast mönstret, klippte ut alla delarna i ful-provtyget...



Nålade rynket, sydde axelstropparna och gick tog sen axelstropparna, virkningen och gick ut i trädgården vid 14-tiden.
Satte mig och pillade dom rätt/ut och in, fast det blir ju framsidan då.

Sen hann jag inte mer för då kom lilla Sunshine och mamma.
Min bästis åkte nästan direkt iväg för att handla och hämta fruktsallad och glass, som hon hade hemma.
Jag och Sunshine hämtade Leo´s koppel och så gick hon runt med honom, så gott det gick, i trädgården.
Kaninen hade SIN vilja, och Sunshine hade SIN vilja...
Och aldrig möttes de två
Inte lätt att förklara för en tvååring att en kanin INTE är en hund, men Sunshine har umgåtts med hunden Bella...
Och trodde att kaninen var same-same.
Det är det ju inte riktigt.

Sen åkte vi lite traktor och läste den populära "Krokodilboken".
Så kom min bästis tillbaka och hade med sig godsaker.
Kaffe kändes inte aktuellt idag faktiskt, det var för varmt.
Glass och fruktsallad var helt perfekt!
Vi satt ute och jäste och njöt, ända tills dom gick vid kvart i sju.
Ännu en magiskt skön dag, med underbart väder.
Nu måste jag sms:a min kusin, jag får lov att återkomma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0