Hysterika, maskerad till mamma...

Dagens första miss är utförd!
Öppnade min mail nyss, och mailen kanske jag kollar varannan, var tredje dag.
Och igår hade veckomailet kommit från sonens fröken, vilket BRUKAR komma på fredagar, men kom försenat igår.
Hade det kommit i fredags, hade jag vetat att det var "Gutniska lekardag" i skolan idag.
Och att sonen skulle ha gympakläder/fritidskläder på sig.
Men igår öpnnade jag ingen mail, alltså hade jag ingen aning.
Så sonen gick till skolan i jeans och snyggtröjor.
Inte mycket att göra åt, och inte har han kommit hem och bytt heller.
Han får kaste varpe och sparke bläistre i vanliga kläder!

Så hoppar vi tillbaka till igår.
Sonens pappa kom hit och lämnade ett par nya inlines.
Jag tog då så PÅPASSLIGT upp det där med "vägrandet av rätt skydd" och "att åka inlines på stadens stora vägar".
Och sonens pappa, tyckte som JAG, men hade en lugn och saklig framställan av varför han inte fick åka utan skydd och åka på stora vägar med inlines.
Och sonen...
Ja, han bara lyssnade och accepterade!
LUGNT.
Vilket får MIG att framstå som en HYSTERIKA, maskerad till MAMMA

Jag börjar ju alltid med EN LUGN framställan av saker och ting...
Och slutar som en dundrade TOR (Hysterika) när sonen inte lyssnar!
Men när pappa och sambon SÄGER SAKER...
Då moppsar sonen minsann inte ett dugg!
Han bara gör som dom säger, direkt och utan ett moppsande i sikte.
Vad beror detta på, jag förstår verkligen inte det.

Jag tror jag sitter på en tron av MAMMA-mandat, men det gör jag sannerligen inte.
Jag är är hopplöst körd i auktoritet, fastän jag alltid tror att jag har sån pondus.
Det har jag sannerligen inte.

Det måste sannerligen bli ändring
Nu ska jag börja röja lite här, bädda sängar med mera.
Återkommer.
P.s. Nu är det bara två dagar kvar tills vi åker, HERREGUD!!!! D.s.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0