Jag har gjort mitt som husmor...

Jag har gjort mitt som HUSMOR för dagen!
Kom hem här, frukost i farten medans jag plockade iordning här och tog bort tvätt.
Dusch och sen iväg till Zoo för att klippa kaninens klor.
Hem, bakat scones, gjort köttfärsås som sonen och hans kompis kan äta när dom blir hungriga.
Piju...
Nu skall jag bara sätta mig på balkongen och njuta med en VALPBOK.
Dags att fräscha upp kunskaperna lite...
Det var ju liksom 18 år sen sist man hade valp så det kan nog behövas lite.
Iallafall när man har MITT MINNE

Sonen och hans kompis...
Ja, dom skulle åka inlines här nyss, sonen tog enbart på sig hjälm.
För det har bara hans kompis.
Men jag, och jag tror iallafall sonens far säger att sonen ska ha ALLA skydden.
Hjälm, armbågsskydd, knäskydd och handledsskydd.
Sonen och han kompis skulle dra iväg, jag såg från balkongen att sonen ENDAST hade hjälm.
Jag sa:
STOPP där unge man, du ska alla skydden på dig!
"Jag har inga fler..."
Har du visst det, det sa du ju senast imorse!
"Nämen..."
Inga "nämen", du ska ha skydd på dig så du inte skadar dig!
Sonen kom in och satte på sig armledsskydden, så drog han ut.
STOPP där!!!
Hallå, vart är dom andra skydden?

"Jag har inga andra skydd."
Du, sätter du inte på dig dina skydd, så får du inte åka!
"Hej då..."
Och så åkte dom bara iväg.
Och jag stod på balkongen och hade NOLL mandat att sätta emot.
Så gick det med DET förbudet!
Skiter vi väl fullständigt i.
och problemet är, om hans kompis får lov att åka utan skydd...
Då blir ju "att åka med skydd" skittöntigt.
Men det bryr jag mig faktiskt inte om, han SKA ha skydd och har han det inte, då får vi gå och köpa.

Ja, ja, det blir inte kul om hans knäskål eller armbåge kanske går åt helevete om han ramlar.
Det kommer bli ett LÅÅÅÅÅÅNGT samtal när kompisen inte är kvar, och samtal med hans pappa.
Nu ska jag ut i solen.





Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !



Tänk om det hade funnits knäskydd när jag växte upp,så kanske jag klarat min knän.De har jag slagit sönder och samman så många gånger.Full hockeyutrustning hade nog varit nödvändigt för mig, som snavade på mina egna långa skånker.Och gjorde tills jag "blev med stavar"



Först ville jag inte gå med dem skämmigt tyckte jag, men i vintras med all snön, skulle aldrig klarat av att gå till björken och fylla på mat till "birdsen" annars.Nu trivs jag med dom, utom när jag går och handlar.Då får de stanna hemma. hihihi Kram Mi

2011-05-16 @ 20:22:23
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0