Jag tjatar...

Jag har kommit in från dagens uteliv.
Jag steg ut från lägenheten klockan 08.30 idag, och kom in i soffan klockan 19.00!
SÅ underbart!
Jag vet att jag tjatar om underbart väder nu i tid och otid...
Men jag är en SOMMAR-MÄNNISKA!
Jag hatar vinter, slask, snö och KYLA.
Man måste ha så mycket kläder på sig, fula, tjocka kläder för att inte frysa.
Och nu...
Kan jag ta fram mina lätta, tunna, svepande, blommiga kläder.
Me like.
Alltså skuttar jag runt som på små moln för att det är varmt och vägrar vara inne!

Jag är själv, sambon jobbar kväll och jag lyxade till det med en köpesallad från Atterdags.
Åt gjorde jag naturligtvis ute, i kvällsolen, innan jag kom in nyss.
Några grannar grillar.
Luktar underbart in från balkongdörren.
Och det bästa av allt...
Nu är det flera månader av sådant här underbart, underbart väder.
Och när det regnar...
DÅ ska jag sy!
Nu ska jag ta en dusch.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0