Läsa instruktionerna var det...

Idag har jag inte bara spankulerat fram i sunkiga träningskläder.
Nä, jag har även varit lite FRÄSCHT ,  grekiskt inspirerad också.
Har man fått lite färg i fejset, kan man raskt ta på sig lite starkare och somrigare färger.
Mitt blusval idag var väldigt Madde, och väldigt grekland...



Ja, denna tunika är min absoluta favorit i sommar.
Om inte jag kan åka till grekland, så kan grekland komma i form av kläder till mig.
Eller från HM, men ändå

Jag satte igång och sy lite på mitt äppelgröna linne.
Gick finfint.
Ända tills jag skulle sy fast stropparna på bakstycket.
Jag gjorde FEL IGEN!
När jag gjorde linnet i provtyget, gjorde jag ju fel på båda stropparna.
Men idag...
Gjorde jag BARA fel på ENA stroppen.
WOW...
Jag halverade iallafall fel-görandet, så till nästa linne...
Ja, då lyckas jag förmodligen med båda stropparna.
Förhoppningsvis.
Men nu gick det att rädda iallafall, små, små söta stygn på baksidan i en fåll syns ju inte.
Inga proffsuppdrag till den här sömmerskan ÄNNU iallafall.
Suck.
Fast suck med en räddning.

Läsa instruktionerna var det...
Check!
Jag tror faktiskt att jag måste göra det när jag gör det här linnet också.
Jag verkar inte vara så snabb i hjärncellarna som jag tror.
Memorera ett virkmönster går fort (förutom Helvetes-sjalen ;), men symönster...
Nja, jag måste nog nöta lite till

Nu ska jag hoppa isäng, imorgon är det jobb igen.
Fast det ser jag bara fram emot.
Tiden går så mycket snabbare då.
Jobb imorgon, sy och träffa Nybyggarna på torsdag och sen...
Ja, då är det ju fredag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0