Tacka vet jag långhåriga män i kajal...

Har sett "Så ska det låta" och kan konstatera att:

* Hanna har en djävla pipa!
* Roger Pontare kunde inte många texter och var väldigt pinsam.
Jag fick lite "Gammal farbror på äldreboende"-vibbar där.
Och...
* Jag tyckte Joacim Cans var himla snygg!!!
Ja, det är väl den gamla hårdrockaren i mig som fortfarande män i långt hår kan vara snyggt och lite sexigt.
Lägger man då till till ORAKAD så är det ta mig tusan full pott direkt!
Och det var han ju.
* Kalle Moreus var också orakad, men tyvärr INTE snygg ändå.
Förlåt mig Kalle.
Nä, tacka vet jag 45-åriga män i långt hår och kajal



Jag är själv.
Sambon jobbar.
Han kommer hem och mellanlandar denna veckan mellan två jobb...
Och säger att han älskar mig!
Och jag...
Säger att han inte får slänga sina sura byggjobb-strumpor i tvättkorgen uppe, utan i tvättkorgen i källaren.
Han blir sur...
Och jag säger "HEJ DÅ!"
Har vi det inte mysigt så säj...?

Och så undrar jag vad det är med hundar och BLÅST?

Våra pudlar, min Flisan, alla hundar jag känt i bekantskapskretsen har alltid fått tokfnatt av blåst.
Idag var det den här lilla knasbollens tur att balla ur på blåsten.
Det har inte gått att ha KONTROLL på henne ute överhuvudtaget!
Så fort hon har varit lös har hon sprungit som en galning, hit och dit, fram och tillbaka och runt, runt huset i en djäkla fart.
Jag har inte hunnit med och var livrädd att hon skulle ta sig ut på den "farliga sidan"!
Har jag haft koppel har hon krumbuktat sig och velat komma lös, hoppat rakt upp i luften så jag trodde hon skulle bryta ryggen.
Sjukt galen har hon varit.
Nu har hon änligen somnat och nu ska jag snart också krypa till kojs och läsa.
Ta två kvällskissar till, innan JAG får somnar.
Håll tummarna att hon håller sig hela natten.
Annars klarar jag mig faktiskt ganska bra, fastän jag blir väckt på nätterna nu.
TRODDE JAG INTE, jag som är så himla beroende av min sömn.
Men mentalt är jag ju inställd på att det inte blir långvarigt, och då orkar man.
Snart är det ju dessutom semester, och då blir sömnen ännu mindre känslig.
Nåväl, nu har jag dragit över här, måste i säng, imorgon väntar jobb!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0