Sitter under parasollet...

Sitter under parasollet på balkongen ut mot gatan...
Bilarna mullrar, måsarna hörs i fjärran och småfåglarna kvittrar.
Det är sommarvärme och sommarkläder på!
Gud så härligt.

Jag har varit djävligt duktig hitentills idag.
Jag har gjort en massa hemmafix, ut och gått 8 km, skurat balkongen ut mot gatan, burit upp stolar och sambon hjälpte mig med bordet.
Fix ont färdisch!
Så nu sitter jag alltså här och bara njuter.

Och jag kan inte riktigt motivera mig att vara inne och sy...
Vädret är för fint och underbart.

Och...
Jag kan heller inte hålla på min HEMLIGHET längre, för jag bubblar över här!
Det BLIR hund tillslut iallafall.
Det är därför vi ska till Gävle den 20:e maj.



Det blir en liten Cavalier king charles spaniel, som vi blev kära i från allra första början!



Lilla "Hope and Glory" som hon heter som "kennelnamn" fast vi har döpt henne till MILOU efter Tintins hund!

Så uppfödaren kallar henne det nu, tills vi kommer och tar över!!
Och NU känns det VERKLIGEN bra i magen igen, den brännade känslan av förlust är putsväck.
Vi är alla glada att det faktiskt blir en lagom, liten och sportig hund som JAG kan klara själv vid lyft, smuts och bad.
Jag räknar sekunder nästan innan vi får åka och hämta henne.
Sonen är själaglad, men jag är nog gladast av ALLA tror jag.
Nu känns det som jag ska FÅ BARN igen.
Livet kunde vara sämre gott folk, fy fan så bra det är!!!!
Vi får alltså rätt hund, rätt storlek, rätt färg och rätt kön.
Precis det vi ville ha.

Och priset...?
Ja, det är modiga 12000 kr!
Men som jag skrev till Nybyggar-kussen häromdagen:
"Jag visste väl att dom där försäkringspengarna skulle komma till nytta någon gång..."
Ja, den som spar hon har, NÄR man vill ha nå´t!
Så efter symaskin och valp, då står jag ganska mycket på NOLL.
Då är det dags att börja spara igen.

Den 20:e maj gör vi en maraton-bilåkning upp till Gävle, hämtar valpen och åker tillbaka till Stockholm och tar båten hem igen.
Min nacke kommer förmodligen krascha totalt av så mycket bil-&-båtåkning, men det får jag väl ta.
Nu ska jag börja pyssla lite här efter nyhetsbomben från Rue de la Sud!
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0