Katastroftänkandets drottning...

Har gått Vibblecity fram och tillbaka.
Känns skönt, att ha fått igång sportångan igen.
Den har liksom legat lite nere ett tag, men nu har den vaknat till liv igen när värmen kom.
Skall faktiskt börja att klippa till lite och sy lite av fultyget.
Ingen mer utetid förrens i eftermiddag när lilla Sunshine kommer på fika.
Jag behöver passa ansiktet för solen, så jag håller mig inne nu ett tag.
Alltså...
Symskinsdags
Återkommer med lite bilder sen.

Och här går jag timme in och timme ut och drömmer om vår lilla hundvalp.
Det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar.
Och igår...
Skred KATASTROFTÄNKANDETS DROTTNING fram i mig som en mörk skepnad.
Tänk om det visar sig att valpen är "en sjuk" valp när den veterinärsundersöks?
Vad gör vi då?
Usch, nu är jag så laddad så jag nästan spricker att få hem en liten valp...
Tänk om!?
Jag får försöka att INTE tänka så.
Jag vill sticka iväg och köpa hundprylar, men det är väl bäst att spara det tills dagen innan, när man vet att allt är okej.
Hjälp.
POSITIVT TÄNKANDE var det ja...

Några grannar längre bort håller på och bygger!
Fan vad det låter.
Det sågar, borras och gud vet vad.
Fröken Irriterad som aldrig vill bo i lägenhet, och som vill "eliminera" dom ständigt gapiga grannhundarna till vänster om oss...
Stör sig nu även på dom sågande och borrande grannarna.
Igår när jag satt ute i bersån och försökte prata med min bästis i telefon, fick jag gå iväg och ställa mig vid min bod och prata istället.
I skydd av garaget.
Det var omöjligt att sitta i den sköna stolen och prata.
Jag hoppas dom bygger, vad dom nu än bygger där borta, djäkligt snabbt...
För annars kanske vi blir osams
Tur för dom att jag ska hålla mig inne lite idag, men till eftermiddagen hoppas jag att dom är klara.
Annars...



Kanske Pitbullen i mig tittar fram.
Jag tror inte dom vill chansa på det
Nä´rå, jag ska öva mig på mitt tålamod med störiga ljud.
Nu...
Mot symaskinen!
Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0