Mållgan-varning på en ljugande skatteplundrare...

Vaknade här och...
Det är ju SOL!!!
Hurra!
Jag trodde det skulle vara regn idag, men det vart det tydligen inte.
Himlen är blå och solen skiner.
Det blev frukost i soffan och kaffe på balkongen...
LYX!

Läste tidningen idag om dom där skattplundrarna som sitter i rättegång och nekar till att dom...
Skatteplundrat!
Blev lite fnissig åt deras UPPENBART löjliga, ljugförsvar...

Madde leker åklagare:
Vad gjorde du på Gotland?
"Jo, jag var på RUBIKS KUB träningsläger."


Okej...
Det var då alltså HAN och hans åtalade skattplundrar-kompanjon som hade "läger" ihop.
Förmodligen låg dom i HÅRDTRÄNING!
(eller hur...)

Synd att dom inte var på ett träningsläger där det var FLER som såg dom.
För jag skulle ju tex kunna råna en bank, och sen hävda att jag varit på "Stick-&-virkläger"...
Med mig själv!
(eller hur...)
Låter ju som ett vattentätt alibi.
(eller inte...)

Sen hävdade han, förmodligen på frågan, "Varför kunde vi spåra din GPS på det aktuella, plundrade stället?"
Jo, det måste varit EN BEKANT som kommit förbi och lånat min GPS.
Jaha...
Ja, ja, det låter ju också som en trolig förklaring.

Alltså är den åtalade på "Rubiks kub-träningsläger" hos sin polare, en BEKANT kommer förbi och lånat hans GPS och sticker iväg och plundrar en åker på en skatt.
Åker sen tillbaka och lämnar GPS:en till killen på träningslägret.
UTAN att hans träningskompis märkt något.
För HAN i sin tur svarade något i stil med:
"Jo, det kan ju vara MÖJLIGT att NÅGON kom förbi och lånade GPS:en när jag stod och kokade kaffe eller pratade i telefon."
Apselut!!!!
Detta var nog det VATTENTÄTASTE alibi jag någonsin hört.
Låter lite som en saga...
Och som vi alla vet, i sagans värld är ALLT möjligt!

Gud så dåligt LJUG.
Kunde dom inte kommit på något bättre, något som lät som en vuxen ljugit ihop?
Det kan ju inte vara möljigt att någon går på det där.
Jag fnissade när jag läste det, det är nog tur att inte jag satt i den där rättsalen, för jag hade förmodligen gapskrattat.
Det är ju samma lögner som när ett BARN ljuger.
Lite Alfons Åberg och MÅLLGAN-varning.

"Det var inte JAG, det var MÅLLGAN som kom förbi och lånade min GPS.
Det måste varit Mållgan som plundrat åkern på den dyrbara skatten.
Faktiskt!
Jag är typ helt oskyldig, jag var bara här på träningsläger.
Superoskyldig, hitta Mållgan så kan ni fråga honom!
Så det så."

Fast Å ANDRA sidan...
Är man på träningsläger för "Rubiks kub", då kanske man inte är så vuxen iallafall
(förlåt alla fantaster... )

Planen idag är att pyssla/skrota här hemma.
Jag ska snart sätta igång med att sy faktiskt, se om jag blir klar med det där linnet.
Så jag ska bara softa här hemma och ladda batterierna tills imorgon, då är det jobbdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0