Jag har redan min första kund...

Efter Lantmännen, där det inte fanns någon bra eller billig hundbädd...
Hamnade jag i solen på balkongen och solade och virkade.



Lite senare dök bästisen och hennes hund Gross upp, som för övrigt är stor som ett HUS (schäfer).
Då flyttade vi ut i bersån.
Gross blev förövrigt jätteglad att träffa mamma, hans gamla "valpvakt", men ännu intressantare var...
Kaninen i buren!
Som han inte fick gå i närheten av såklart, för då hade väl Leo dött av hjärtsnörp.
Men ÅH så han ville!!!!
Gross sprang efter mamma, med föresatsen att "Jag kan nog smita till kaninen när jag är påväg tillbaka till bersån kanske...
Det märker dom nog inte, sniff, sniff."
Fast det gjorde vi ju.
Så han fick sitta i bersån och känna den LJUVLIGA doften av...
Mellanmål

Så kom Nybyggarkussen direkt från båten med...



En leverans från, ja, ni ser ju själva på kassen
Det där tygföretaget jag tjatat mig blå om i flera veckor nu.
Jag fick mer mönster och mer tyg, tyvärr fanns inte det turkosa garnet.
Men jag hoppas att det kommer in igen tills dom kommer till sommaren.
Annars skickar jag efter från Malmö.
Dessutom var det BILLIGARE än i sverige, allt låg ca 5 kr billigare i tyg, garn och mönster.
FATTA vad SUVERÄNT!!!
Ja, hon kommer få det tufft varje gång hon ska hit...
Hon kommer få springa benen av sig på Stoff & Stil och tokshoppa åt mig.
Det kommer behövas en lastbil om hon ska få med sig allt

Min bästis som var här blev förälskad i klänningen jag köpt mönster till...



Hon sa:
"Sy upp en sån där till dig själv så jag får se hur den blir, om den blir bra vill jag också ha en!"
Se där...
Jag har redan min första kund i min nya karriär som sömmerska!
Kanoners.

Tightsen blir också kanon att sy till sig själv i jeansstretch.
Jag måste alltid nästan sy in benen på mina jeans, för jag vill ha spikraka ben.
Nu kan jag sy dom själv, i billigt tyg från...
Ja, ni vet.
Stackars visbys klädaffärer, dom kommer tappa sin största kund.
Jag startar nämligen min egen klädaffär!

Och så hittade jag afrikanska tyger i mina gömmor som mamma och pappa köpte i Gambia till mig för många år sedan.



Helt underbara, eller hur?
Jag har velat sy nån kjol eller klänning av dom, men symaskinen har ju varit för dålig.
Nu hittade jag tygerna och har tvättat dom, och se där...
Fler projekt att kunna sy.
GÖTT MOS kära läsare, gött mos!
Nu ska jag fixa kvällsmat, glömde äta lunch nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0