Den ytterst obehagliga "Vansinnes-mamma-rösten"...

Karamellrosa poncho klar...



Finns att köpa på www.stickqvick.blogg.se/butik/
Denna ponchon är faktiskt min personliga favorit, jag har en likadan fast med vinrött sidenband.
En riktig sommarponcho

Annars så har inte dagen direkt var jättebra.
Jag har känt mig stressad hela dagen, inte kunnat koppla av och farit upp och ner, fram och tillbaka som en skållad råtta.



Fick klar ponchon, men känner mig rätt otillfredställd ändå, just pga av stressen.
Jag har dessutom "husmorat" hela dagen ändå, fastän jag inte skulle.
Men så blev det.
Jag funderar på att ta en dusch, bara för att varva ner.
Inte för att jag behöver, men känner för det.
Fast snart är det ÄNTLIGEN "Project Runway", det har ju legat i malpåse sen ishockey-VM har förstört mitt bästa tv-tittande i veckan.
Jag kanske bara sitter kvar i soffan och försöker andas.

Nu är det i pricip bara TRE dagar kvar...
Tisdag, onsdag och torsdag, sen åker vi till Gävle.



Jag köpte ett litet koppel idag också till valpen.
Det lär man väl inte använda så länge, men dom andra var så tunga.
Kaninkopplet var lite för kort, alltså får Milou ett koppel som matchar dom svarta detaljerna på halsbandet.
FINT ska FINT ha, som min mormor alltid brukade säga!
Sambon har dessutom börjat hundsäkra grindarna, så att våran lilla sötnos inte ska kunna ta sig ut.
Kommer bli kanon det här, vi tänker på allt.
Och när jag läste valpboken var det faktiskt inte så mycket jag behövde fräscha upp som jag trodde.
Jag har koll på läget, känns bra.
Och jag ska skriva listor till dom andra, så vi alla kör likadant!

Ja, jag och mina listor...
Men jag ÄLSKAR mina ORDNINGSLISTOR.
Kanske inte dom andra famlijemedlemmarna gör, men det skiter väl jag i.
Livet skulle vara så TRIST utan listor
Fast nu när vi skaffar valp, är det viktiga listor och viktiga saker att komma ihåg.
För gör vi inte samma allihopen, ja då kan vi få en mycket splittrad vovve.
Det...
Ska vi undvika.
Känns skönt att LAGLIGT få leka Hitler och peka med hela handen.

Sonen la för övrigt INTE ner sitt moppsande idag.
Det vart mer moppsande när han och kompisen skulle vidare till en annan kompis.
Dom skull åka inlines till Säveskolan typ.
DOCK ICKE, sa den djävligt jobbiga och pinsamma mamman!
Det körs inga inlines på vägar och gator av två 11-åringar med NOLL KOLL.
Fast det hade dom visst det enligt sonen, och han försökte sig på samma trick som på förmiddagen, han sa:
"Hej då!!!!"
Då skrek jag över hela trädgården:
Hörrududu (sonens namn), ni tar på er skor och GÅR dit.
Annars stannar ni hemma, och HÖR SEN!
Ja, det var med den ytterst obehagliga "Vansinnes-mamma-rösten"!
Sonen replikerade:
"Men för i helvete!!!!!"
Jag:
TYST!

Så lommade dom två 11-åringarna in och bytte till skor, medans jag gick efter och påminde sonen att det minsann inte var okej med hans far heller.
"Johooo daaa", det var det visst det enligt sonen.
Neheeej duuuu, sa jag.
Han och jag pratade om detta för bara några veckor sedan, så det tror jag minsann inte.
Jag ska prata med honom imorgon när vi träffas på mötet.
DET...
Tyckte då sonen var helt onödigt, det behövde jag inte ta upp.
Hm...
I wonder why...?
Kanske det räckte med en skrikande mamma, inte så skoj med en förmanande pappa också.
Nåväl, jag tar upp det ändå.
Så vi VET till nästa mopps-session
Nu ska jag se P.R återkommer.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0