Vad som hänt i världen dom senaste dagarna...?

Ja, man hinner inte så mycket mer på dagarna nu mer än ta hand om sin valp, den saken är klar!

Inge hantverkande här what so ever, men...
Jag lägger hellre tiden på att få en bra hund, än hantverk just nu.
När jag fått en väl fungerade hund, då finns pysslandet alltid kvar.
Fast jag är minst sagt helt slut!
Jag har inte bara passat och pysslat med Milou hela dagen...
Jag har även gjort så djävla mycket hemsysslor så jag SPYR!
Nu börjar sambon ärligt talat ligga djävligt pyrt till igen, och det är dags att skärpa till sig.
Jag är farligt nära att spy ut lika mycket lava och askmoln som vulkanen på Island.
Jag orkar verkligen inte vara hushållerska KONSTANT och påpeka saker konstant.
Ja, det är den vanliga visan här som ni säkert förstår, jag ska inte spy mer aska nu.

Idag var vi på Lantmännen, jag köpte hundmat, och den var verkligen inte gratis!
Så köpte jag lite hundgodis, vi har tränat inkallning lite från och till idag.
Och om det var 97% förut att hon kom när man ropade, så är jag uppe i 100% med hundgodis!
Hon är verkligen duktig över förväntan.
Jag har dessutom bestämt "kiss och bajs-sida" i trädgården, vilket också funkat över förväntan.
Hon vet liksom att när vi är på den gräsmattan som är närmast ut mot vägen, där är det TOALETT.
Alltså detta är bara när man är INNE och sen går ut och kissar henne lite snabbt, och sen in igen.
Annars, när vi är ute hela tiden, då är det fritt att kissa och bajsa var som helst.
Men hon verkar ha fattat att när vi är på den högra sidan, då är det inge lek och bus, utan kiss-&-bajs-koncentration!
Idag har jag dessutom gett små godisar varje gång hon kissat och bajsat, allt för att fatta att hon gör något BRA

Ja, som ni märker, jag och Milou har häckarna fulla med lite uppfostran, och en massa bus och lek!
Det blev även en liten gummikarda att borsta pälsen med idag.
Jag tyckte att dom där hundkardorna med stålpiggar var väldigt obehagliga, jag har en sån till kaninen, och han uppskattar den INTE!
Till hunden köpte jag en i gummi, så det har vi också "övat" på lite idag.
Kammat pälsen.
Det gick rätt bra för att vara första gången.

Så nu ska jag bara pusta ut i soffan liksom, efter dagens bravader.
Milou har tillfälligt somnat och jag har tid att se både på tv och blogga.



Valpmamman kommer själv, gå och lägga sig mycket tidigt ikväll
Fast inte före "Project Runway" förstås.
Vad som hänt i världen dom senaste dagarna...?
Inte en aning, jag har ju fullt upp med valpen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0