Våga vägra den vanliga världen...

Idag bränner det i skinnet och jag har blivit lite röd.
Vi har varit ute nästan hela dagen och det HETA ämnet har idag varit:
Kaninen!

Milou vill så gärna leka och bli kompis med den där konstiga "hunden" i buren.
Och den konstiga hunden...
Vill bara ha sin bur ifred!
Och vill ta mig tusan INTE leka.



Släpp in mig, pliiiiis...



Hur tar man sig in?



Jaha, om ingen lyfter in mig i buren får jag väl gnaga sönder nätet då´ra!
Fast nätet gick visst inte att gnaga sönder.
Det nät som däremot lätt går att gnaga sönder är:



Sonens fotbollsnät!
Det är ju så himla kul sysselsättning att ägna sig åt.



Jaha...
Fick jag inte bita sönder det heller!?
Trist.
Nä, det är ta mig 17 inte lätt att vara valp, och inte FÅ en massa saker.

Men jag måste återigen berömma henne, hon biter eller gnager inte sönder någonting inomhus.
Där har jag varit konsekvent att ge henne leksaker varje gång hon försökt, och nu är hon inte intresserad.
Att hon biter och busar med grejer utomhus, ja det spelar ingen som helst roll, bara hon inte gör sig illa.
Och nu börjar hon känna sig ganska trygg också, och behöver inte föja mig som en skugga hela tiden.
Idag kunde jag gå och duscha utan att behöva vänta tills hon sov.
Hon lekte med sitt tuggben, och brydde sig inte om att jag försvann.
Inget gny, ingen oro eller letande, hon blev bara glad när jag kom ut igen.
Jepp, det tar sig
Och tänk...
Imorgon har vi haft henne i en vecka!
Shit vad fort denna veckan har gått, jag tycker det sagt swisch.
Syster-Yster var här med barnen...
Mitt gudbarn ville naturligtvis ha en hund när dom skulle gå.
Och den GODA Gudmodern gav henne en kram och sa:
"Det blir nog hund hos er också ska du se..."
Och så tittade jag lite pillemariskt på Syster-Yster, som då sa:
"Ja du, näää...", eller nå´t åt det hållet
Vi lär nog ses SNART igen misstänker jag.
På facebook hade sen syrran skrivit "att hon var kär"...
Vi kan väl bara gissa i VEM

Annars måste jag väl vakna upp i verkligheten och betala räkningar kanske...?
Jag har fasen i mig inte varit i den verkliga världen på flera veckor, hjälp.
Jag har noll koll på allt, men räkningarna kanske vore bra att betala?
Eller?
Eller så skiter jag i det och lever vidare i min hundbubbla.
Jo, det låter trevligare!
Vem behöver betala räkningar när man kan pussa och busa med en sötnos, nä, jag väljer att fortsätta "Våga vägra den vanliga världen"!






Kommentarer
Postat av: Lisa Hjelm

Guud va sööt hon är lilla Milou!!! en riktig liten socker topp! pussa henne från oss!



hälsningar

Lisa och vovvarna.

2011-05-26 @ 22:15:54
Postat av: Anonym

Ja Lisa, hon är så söt så alla som träffar henne blir beroende :D

Om du får fler kullar med med dina fina hundar, vågar jag nästan lova att du får intresserade från min bekantskapskrets!

Idag har hon tagit steget att våga vara lite självständig också, hon har lämnat plåster-stadiet och vågar ta ut svängarna från mig rätt rejält.

Hon är en superhund! Kram Madde

2011-05-26 @ 22:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0