Det var inte den gotländska Björnligan...

Det var visst åskan som smällde högre än en bomd imorse!
Sambon sa att den slagit ner hos Destination Gotland och att bokningssystem m.m blivit utslaget.
Ja, då var det inte konstigt att det lät som om det var precis brevid oss, det var det ju, precis nedanför oss.
Jag gissar att berget förstärkte smällen rejält också.
Ja, då var det mysteriet löst, skönt att det inte var den gotländska Björnligan som varit i farten igen iallafall

Idag har jag ägnat mig åt hushållsysslor, utetid med Milou och vid 13.30-tiden fick jag "barnvakt" och kunde gå ut och gå!!!
Ja, det har jag inte kunnat på över en vecka.
Men jag frågade mamma om hon kunde passa "valp-barnbarnet" så jag kunde få pinna iväg.
Och det kunde hon.
Så när hon kom hem från jobbet, drog jag den LÅNGA promenaden Vibble tur-och-retur!
Jag knatade på ca 1 mil och GUD så skönt det var.
Ja, det behövde jag verkligen.
Men fan vad det blåste, fast det sket jag i.
Jag stretade på utåt och gick nästan dubbelvikt, men hade världens medvind hem, superskönt.
Så nu har jag landat i soffan, nyduschat efter ännu en utedag och laddar för lek och bus när Gosegrisen DE LUXE vaknar

Annars har jag börjat med en ny test som fallit ganska väl ut vad gäller huden här.
Jag kan ju inte använda någon annan kräm i fejset än den jag får på recept på apoteket.
Och den, är ju som jag har skrivit förut, STARKT uttorkande.
Men med rosacea, som inte tål vanliga, halvfeta eller feta krämer överhuvudtaget...
Ja, då har jag inget val.
Jag måste köra min uttorkande kräm för att hålla finnarna borta.
Inget att rekommendera för huden i övrigt om jag säger så, det blir ju ett dragspel

Men...
Nu har jag alltså vågat mig på att exprimentera lite.
Och det funkar.
Jag har testat i några veckor nu att BARA tvätta ansiktet på kvällen när jag går och lägger mig, alternativt tvätta det som nu, när jag duschat efter sport.
Allt för att försöka behålla det "naturliga fettet" i ansiktet, så det inte torkar ut så mycket.
Och det har funkat BRA!
För när man smörjer på sig krämen måste man ju dessutom undvika solen MINST 3 timmar efter insmörjandet.
Nu behöver jag alltså inte vara så noga, plus att hyn är mer elastiskt än på länge.
Och...
Inga utslag har uppkommit.
Förutom dom jag fått av mat förstås, men jag tvättar bara ur ögonen och sen mår glansen i hyn lite bättre.
Kanske dragspelseffekten kan vänta åtminstone tills jag har råd men ett ansiktslyft
Skojar bara...
Nu ska jag torka håret så inte nacken blir kall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0