Gosegrisen DE LUXE...

Om Flisan hade smeknamnet "mattes lilla gosegris", alternativit "Flisegrisen"...
Får väl Milou ges smeknamnet "mattes lilla gosegris DE LUXE"!



Jo´rå, här har vi en liten mysgris som trivs så bra i sängen att hon inte ens vill gå ut och kissa!



Vojne, vojne, tänker väl alla säkert, nu binder hon ris vid sin egen rygg.
Hunden i sängen, det kommer aldrig sluta väl!
Ingen fara på taket.
Flisegrisen fick OCKSÅ vara i sängen när JAG bestämde det.
Inte när hon ville, utan jag ville.
Och det funkade ju bra i 14 år, alltså är det samma här.
Jag hoppas att det funkar lika bra med Milou, men ärligt talat...
Den här vovven är MINST lika intelligent som Flisan, så jag tror inte det blir några problem.

Imorse väckte JAG Milou vid 05 för jag behövde gå på toa.
Då väckte jag hunden, för hon sov som en stock och tyckte att det var lika bra att hon också gick ut och kissade.
Vi la oss, jag somnade om och...



Djävlar vad det smällde, klockan visade 05.52!
Ett brak/smäll jag aldrig hela mitt liv hört.
Jag flög upp ur sängen och tittade ut, en BOMB????
Hörde mamma springa ner i källaren, misstänker att hon trodde det var pannan, men det misstänkte inte ens jag.
Smällen var FÖR kraftig.
Såg inget, hörde bara ett billarm gå igång på håll.
Väntade på polisuttryckning, brandkår, fullt pådrag...
Men det var bara dödstyst efter smällen.
Sambon kom upp, han trodde det var åskan.
Det trodde inte jag!
För dels hade jag ju varit ute och det var svalt och kallt i luften, inget åskväder...
Isåfall måste blixten ha slagit ner PRECIS intill huset.
Grannen skrev ett inlägg här, och undrade också vad det var.
Ja, ingen aning, men djävligt läskigt var det.
Jag fick en liten föraning om hur det skulle vara att bo i en krigszon!!!!
Inget på nyheterna, dom regionala, heller.
Står kanske något i tidningen imorgon.
Nu ska jag ut och röra lite på mig, ska se om hundmormor har tid att passa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0