En loppa!

Jag hann inte blogga igår morse, SMÅVALPS-BESTYREN är rätt många innan man kommer iväg.
Så bloggen fick jag stryka!
Men nu är jag hemma, äntligen torr och varm.
Precis när jag skulle cykla hem började det vräka ner, jag kom hem i skicket:
Jag har tagit ett dopp i havet med kläderna på!
På med torra kläder, hänga upp allt blött och ner och gratta mamma med choklad på "Morsdag".
Så ringde sonen...
Sa grattis på "Morsdag", och en halvtimme senare var han här med BLOMMOR och lite pussar och kramar.
Det är så GOTT att vara MOR!

Så nu har vi hängt här i soffan, sett på "Svampbob Fyrkant" medans regnet öst ner, och skrattat.
Men nu börjar det äntligen klarna upp, solen i sikte.

Hundmormor har haft det väldigt bra och blev lite irriterad igår när jag ringde för andra gången och ville kolla hur det gick.
"Hörrudu, det är faktiskt inte första gången jag har hand om en hund!", sa hon.
Och jag...
Ville ju bara vara säker på att allt gick bra!
Och längtade hem.
Men jag betar av mina arbetspass och nu är det väl bara 5 eller 6 kvar, sen semester.
Då behöver jag inte sitta och LÄNGTA hem hela tiden
Nä, det går rätt bra, för man har ju fullt upp, men mornarna dagen efter är jobbiga.
Då vill jag hem så fort som möjligt!

Mamma var dessuton VÄLDIGT NÖJD med hur natten varit.
Milou hade sovit som en stock!
Klockan 07.15 hade mamma blivit väckt, sen gick dom och la sig igen och sov en timme till.
Mamma var som sagt mycket nöjd, och jag med.

Jag har dessutom hittat en LOPPA på hunden!
Inte så himla skoj, men jag vet ju av erfarenhet att hundloppor inte smittar till människor...
Men det kliar i hela min skalle ändå.
Jag har gått igenom hela pälsen, bara hittat EN, så jag hoppas hon "plockat upp" den ur gräset.
Får hålla noga koll så inga fler dyker upp, då blir det apoteket direkt.

Planen för dagen är att klä på sig nu, gå ut...
Idag ska vi väl hänga i trädgården mest och en av mina bästisar kanske kommer förbi.
Kanske vi ska gå en liten sväng till Hällarna här nedanför på upptäcksfärd, jag och Milou.
Ja, det var allt för nu.
Jag återkommer, för jag måste rasta hunden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0