Lite kul i vardagen...

Vaknade imorse och...



...det var SNÖ på marken.
Vilken starur detta nu var har jag redan tappat räkningen på.
4 eller 5.
Bara några kvar då.
FREEZING när jag cyklade hem, 2 grader, jag var glad för min tjocka täckjacka, vantar, sjal och kängor!
Värmen från i påskas kändes som något man DRÖMT.
Suck.

Så var jag då hemma igen.
Dödaredödströttare än på mycket länge.
Idag blir det inte många knop, det blir nog förmodligen ingen systuga idag heller.
Jag är för trött och sabbar jag något at mina nya, fina tyger...
Då blir jag galen.
Bäst att göra sånt när jag är pigg och utvilad.
Och idag behöver jag vila, det är ju jobb imorgon igen.
Jag ska nog virka lite.

Förresten har jag sovit dåligt på jobbet inatt också.
Jag sover iofs alltid dåligt på jobbet, man är ju på jobbet och lite "på alerten" hela tiden liksom.
(ibland är det ju grannarna dessutom )
Men igår...
Jag hade börjat på en ny bok i måndags, "Lilla Stjärna" av John Ajvide Lindqvist.
Hann jag inte många blad då.
Men igår, ja, jag fastnade i boken och vet ju att eftersom John är en skräckförfattare är BARNET som det handlar om i boken förmodligen...
Av den ONDA sorten!!!
Och när han beskriver barnet och dess ögon och sätt, så långt som jag kommit i boken, så blir man OBEHAGLIGT/behagligt uppskrämd.
Man känner en krypande känsla av ondska infinna sig.
Och trots att jag var SÅ DJÄVLA TRÖTT igår, var jag liksom klarvaken och ville bara vända blad, vända blad och vända blad.
Tillslut tvingade jag mig att lägga ifrån mig boken, men kände nästan att snart...
Kommer dörren puttas upp och där kommer flickan med dom döda, betraktande ögonen stå!
RYS!

Jag hoppas fortsättningen bygger vidare på den läskiga känslan.
Jag har gillat John Ajvides "Låt den rätte komma in" och "Hanteringen av dom odöda", men varit besviken på dom två senaste.
Denna VERKAR dock lovande.

Så kom jag in på sonens rum förut, och slog ett getöga på hans skrivbord.
Hans engelskabok låg framme och jag noterade att han strukit över sitt namn och skrivit dit:
BOROMIR, det är väl nån gubbe från "Sagan om ringen".
Jag blev så full i fniss och tyckte att det där "Boromir" lät lite jugge-varning på, så jag hämtade en penna och plitade dit...



 DRAGAN ovanför!
"Dragan Boromir", låter ju skitsnyggt som nytt namn på sonen!
Jojo, vad gör man inte för att få ha lite KUL i vardagen
Sonen kommer förmodligen bli skogstokig och INTE uppskatta mitt tilltag eller min humor.
Men...
Det gör jag!
(fniss)
Nu ska jag försöka sparka igång min dag, återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0