Vem kommer axla manteln som nästa Herr Ond?

Så har den här dagen har gått, och saker har planerats.
Jag har suttit ute i bersån och virkat och "språkat" med min mor.
Det har varit varmt och gott, så djäkla skönt!
Sonen har lekt med kompisar, men imorgon...
Då är det HAN och JAG.
BARA.
Ja, jag kände att vi behöver lite mor-&-son tid efter en vecka där vi setts exakt 7 timmar från måndag tills fredag.
Sjukt lite tid.
Det är vi verkligen inte vana vid.
Men imorgon blir det mys, och på söndag.

Och på söndag kommer det "skorstens-fixargubbar" som ska fixa skorstenen, innan det börjar ramla ner tegelstenar i pannröret.
Kul...
Så måste dom ta sig igenom vår trapp också.
Som om det inte vore skitigt nog här.
Men, men, det är väl bara att bita ihop, och så får mamma och sambon städa ur trappen när dom är klara.

Vi sitter och jäser i soffan nu efter den obligatoriska fredags-taco-dinnern.
Jag är så propppmätt att jag nästan spricker.
Mamma och sambon ska se hockey lite senare och jag och sonen ska se en MUMIE-film.
Kan bli himla spännande.
Ja, hellre det än TALANG eller något annat fredags-skitprogram.
Så fransk mumiefilm känns som en högvinst.

Och för ER som vill se en annan BRA film, iallafall om ni älskar kärleksfilm.
En supersnygging att dräggla över...



Då ska ni se på ettan, dom visar "Twilight" ikväll.
Ja, sällan har jag ju blivit så kär PÅ ÄLDRE DAR, sen jag såg den här filmen.
Samma känsla som när jag såg "Det stora blå" och "Dirty Dancing" som tonåring.
Jag har ju skrivit det massor med gånger här, pinsamt men sant...
Jag tycker den här TONÅRS/ungdomsfilmen är jättebra.
Har ni inte sett den, så rekommenderar jag den verkligen.
Löööööve
Man vill helt klart vara den kvinnliga huvudrollen.

Så till nyheterna...
Vet inte om jag ens VÅGAR skriva som jag kommer göra nu, för man vet ju aldrig.
Al Quida finns väl i varje hörn av världen, dom kanske spränger mig sönder och samman om jag nu skriver att jag tycker det är JÄTTEBRA att Bin Laden är död.
Jag tar dock chansen.
Bra att gubbfan är död!
Och att han sen återfanns i en villa mitt inne i en stad...
Ja, det var väl säkrast för Bin Laden.
För här har USA och nato letat igenom varenda grotta i pakistanska bergen, men Bin Laden satt i en bekväm villa bakom höga murar mitt inne i stan.
Såklart.
Det var väl lika stor sannolikhet att Bin Laden skulle bo i en grotta, som Khadaffi skulle bo i ett tält i öknen.
Inte så jättetroligt typ.
Nä, någon hade sen tjallat på Bin Laden och sen gick det som det gick, ett skott i huvudet.
Pang, och så var han borta.
Super.
Nu väntar världen på hämdaktioner.
Mindre super.
För det kommer, det gör det garanterat.

Det som jag satt och tyckte var URLARVIGT, det var sen dom här debatterna som sen dök upp i svensk tv.
Debatter som handlade om "Om det var okej att göra som USA gjort, spionera, slå till och döda".
Jurister och människorätts-tjofräsare satt och tyckte att "så där fick det minsann inte gå till"...
Han skulle ha fångats in, ställts inför domstol och dömts.
Me say:
Skjut den djäveln!
USA gjorde helt rätt.

Bin Laden har ju VÄLDIGT många liv på sitt samvete, runt om i hela världen...
Allt gjort i Allah´s namn.
Varför blanda in Allah eller gud för att för kunna skada och döda andra människor...?
Varför inte bara erkänna att man är OND och vill döda, nä, låt oss använda GUD/Allah och religonen som svepskäl, superbra alibi!
Mhm...
Idioter.
Så...
Att Bin Laden slutade med ett skott i skallen, det är toppen.
En massmördare mindre!

Nu undrar man bara, vem kommer axla manteln som nästa Herr Ond?
Kanske dom skulle kunna ha en tävling á la "Top Model", "Masterchef" eller "Projekt Runway"...?
"Most Evil 2012", så har man titeln i ett år, och sen skjuts man i bitar och stafettpinnen vidare.
Khadaffi kan regera klart tills 2011 är över, sen kommer...
?
(Hajen-musik i bakgrunden som tonar bort... )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0