Kriiina å Bebisen...

Har fått mig ÅRETS GAPSKRATT ikväll...
Återkommer till det.
Jag struntade i adventsfejande, det blev marknad iallafall.
Moster Puff ville åka med, ja så vi åkte alla fyra, plus att vi mötte upp bästisen och Lilla Sunshine ute i Bläse.
Det var riktigt svinkallt där ute vid havet, men tur som var så finns det ju VARMA UGNAR att värma sig vid när man kommer in...



Och det BÄSTA på hela julmarknaden var "Julkoleståndet", djäklar i min lilla låda säger jag bara.
Det var han som var "sonen i huset" där ute vid "Wallins Café" ute i Katthammarsvik som stod i det ståndet.
Eller det var hans stånd.
Julkole/godis-stånd alltså.
(känns som att det blev fånigt snuskigt där, men ni fattar ju vad jag menar hoppas jag...;)
Vet inte vad han heter, men det är han som gör alla dom där goda pralinerna och säljer, han gör då även VÄRLDENS GODASTE JULKOLOR kan Godisgrisen meddela!
Jajamensan, och då har jag ätit mycket julkola i mina dagar, detta var det bästa jag ätit någonsin.
Jag köpte en påse blandad med chokladkola smaksatt med olika smaker, lakrtis, mocca, saffran, hallon, citron, gräddkola och en massa andra smaker.
Jag tog en varje, det blev dyrt...
47 kr.
Men det var det ta mig fasen värt!
Allt är dessutom uppätet, inte så förvånande kanske som ni förstår.
Godisgrisen kan aldrig hålla sig

Ja, vi gick runt, kollade, handlade, och tillsist fikade vi uppe på loftet...



Lilla Sunshine fick en ny bästis, Moster Puff!
Dom fann varann skulle man kunna säga.

Ja, och appropå Mamma Piff och Moster Puff, dom där två som säger sig ÄLSKA tystnaden så mycket.
Det märktes ju inte idag heller, dom höll låda i bilen på väg ut till Bläse (4.7-5 mil?) och hela vägen hem i lika många mil.
Och under marknadsbesöket.
Ja, man förknippar dom snarare med mundiarré snarare än tystnad, den saken är klar

Och så åkte vi då hemåt i bilen, när vi nästan kommit hem till stan ringde bästisen, hon sa:
"Ja, nu kan vi glömma det där med "Piff & Puff" och så skrattade hon, nu har Lilla Sunshine döpt om dom till...
 "Kriiina å Bebisen"!"

( Carina och Bibsen )
Gissa om vi gapskrattade allihopen i bilen, men det är ju inte lätt när man är 2½ år och inte kan uppfatta svåra namn som Bibsen.
Jag sa, ja, KÄRA BARN har många namn.

Så många gånger vi döpt om dom där två härliga Partysystrarna!

Så sitter vi här nu, och det är då årets gapskratt kommer in.
Jag ser att bästisen har skickat sms, läser det och skrattar så tårarna börjar rinna, kunde knappt läsa upp det för sambon och mamma, låt mig citera smset:

"Kärt barn har många namn som sagt...
Lilla Sunshine:
Vad gör CHIPSEN nu?
Är hon hemma...?"

Slut citat.

Ja, det där med BIBSEN var verkligen inte lätt att lära sig, skitsvårt namn ju, "Bebisen" eller "Chipsen", who cares...?
Bara man vet VEM man MENAR, så är det ju glasklart!
Chipsen...
GISSA om hon kommer få höra det nu, herregud, jag skrattar ihjäl mig.

Ja...
Så det blev en jättekul och mysig dag idag, jag är glad att vi åkte och fick lite "För-julstämning", för imorgon, på Skyltsöndagen ska det ju bli storm och regn.
Jag har iallafall hunnit få fram adventsstaken som man skall ha dom fyra ljusen i...
Resten tar jag på måndag.
Klart slut från Kriiinas dotter och Bebisen/Chipsens systerdotter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0