Det riktigt rycker i skaparnerven...

Jag har knappt sovit inatt känns det som, och jag har bara drömt om en sak...
Batik.

Det var det första jag tänkte på när jag slog upp ögonen också.
Kände att jag redan IDAG måste testa lite.
Jag kan ju testa på gamla lakan som jag har, dom som en gång i tiden skulle bli mattor...
Men sen kom visst en whiplash emellan!
Fast...
Nu kan jag klippa lite större provlappar av lakanen och förtesta färgning (
för det står det i böckerna att man ska göra, själv är jag redo att göra allt RÄTT på en gång, men det är kanske dumt... ;)innan jag köpt den där bomullsvoilen.
GUD så spännande!
Ja, för jag låg ju och läste innan jag somnade i en av batikböckerna, sög in allt om temperaturen av av vattnet, tid i färgbadet och om man ska färga med fler färger, olika vikningar, ja fast jag börjar nog med EN färg och försöker fördjupa den men flera färgningar.
GUD så spännande!
Det riktigt rycker i skaparnerven!!!!!

Kom faktiskt på att min kära mor en gång i tiden färgade några dukar i batik.
Jepp, min ohändiga mor har faktiskt färgat två eller tre batikdukar.
Jag kan ju fråga henne hur hon gick tillväga.
Hm, ja, en kunskapsresurs är ALLTID bra.
Synd att mormor inte lever, hon kunde ju ta mig fan allt!

Måste köpa satinsnedslå och kanta längst ner på sommartoppen jag sydde häromdagen.
Jag är inte nöjd med kanten jag sydde.
Vill sy ett sådant där linne till faktiskt, tyckte det blev riktgt snyggt.
Det gör jag kanske imorgon eller på måndag, efter jag varit på medarbetarsamtal.

Nu är klockan över 10, solen lyser genom dimman och jag ska ut och lufta mig och Milou.
Så får vi se om jag hinner träffa bästisen som är hemma i helgen, om hon har tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0