En sak jag inte visste att jag behövde...

Hemma igen, pigg som en mört och har BARA hundpromenad och färdigvirkning av boleron på schemat idag!
Solen skiner och dom nyputsade fönstrarna som hållt sig så fina är nu lite lortiga pga av ovädret igår.
Skit.
Men...
Det är väl bara att strunta i att dom inte blir putsade förrens i april/maj igen.
Jag ska INTE deppa ihop.
Försöka iallafall.

Igår var vi på JULSKYLTNINGEN i stan, och jag var glad att familjen var i BLÄSE dagen innan.
För det här var dock den DÅLIGASTE JULSKYLTNING sen jag vet inte när!?
Vad var detta att locka hit turister för?
Fy fan, ja, nog för att det var stormigt, men detta var den sämsta julskyltning vad gäller dekorationer i affärerna, stånd och väder.
Plus en skitig snöhög mitt på torget.
Urdåligt.
Men så hade vi ju varit i Bläse som sagt i lördags, och det gav mig mys-&-julkänsla.

Vi var inne på Åhlens igår och då...
Köpte jag något som jag inte visste att jag behövde:



Mini-maränger!



Vem behöver inte en liten pytteburk med mini-maränger?
Jag tror att jag sett för mycket "Leila bakar".
Typ.
Ja, där gick vi och flanerade mellan pingel och pynt på Åhlens, och gömde oss från blåsten.
Och vad ser jag...?
Jo, jag såg ett kakfat fullt med mini-maränger och mini-nonstop.
Och dom var SÅ GULLIGA där dom låg, så jag var bara tvungen att köpa!
Det gick inte att motstå, och jag tänkte:
Nu måste jag baka muffins med frosting, och sätta på några mini-maränger som dekoration.
SÅ BAKSUGEN jag blev!
Ja...
Så nu är den lilla burken inställd i skåpet...



Bland dom stora burkarna.
Och vilken dag som helst, ska jag baka muffins med frosting och mini-maränger.
Så det så.

Och så hoppar vi raskt över till virkningen.
Boleron blir klar idag, insåg när jag räknade dom fasta maskorna inför slutspurten att det fattades 64 maskor.
?
Vad hände med dom?
För när jag satte på mig boleron så MÄRKS det inte, den sitter bra så det gör inget.
Men vart tog dom vägen, för jag har ju virkat RÄTT trodde jag iallafall.
Måste ha "tappat" dom när jag fick börja om med "hål-varven" för då räknade jag inte så att det stämde.
Jag var ju så sur för att jag gjort fel och fick repa upp.
Nåväl, denna ska jag ändå ha själv, den sitter bra så det gör ju inget som sagt, skall göra en till och lägga upp till försäljning så fort jag är klar med denna.
Återkommer med bilder senare.
Nu...
Ut i solen med bushunden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0