Ett citat från 1920...

Ska snart hoppa isäng.
Fan vad ont jag har i nacken, är glad om jag får sova överhuvudtaget inatt.
Sicken tur att jag ska jobba imorgon då.
Not.
Aj, aj, aj, jag hoppas hälften har försvunnit tills dess åtminstone.

Sitter och gluttar titt som tätt på min nya lampa.
Himla nöjd, himla, himla nöjd.
Den är bättre än tv-programmen ikväll.
Så till...



Ja, tänk...
Så tänkte dom och undervisade 1920.
TUR att det är 2011 och att vi åtminstone kommit en pytteliten bit på väg bort ifrån sådana där kvinnofördomar.
Med betoningen på "pytteliten" 

Milou fick påfyllning på den nya maten, hon gick nämligen och nosade runt matskålen och verkade MER hungrig.
Jag hämtade lite mer mat, och SLURP sa det visst igen.
Det bara försvann.
Har dock ALDRIG HÄNT sen vi hämtade hem henne.
Fröken Kräsen måtte ha ramlat och slagit sig.
Nu...
Sängen.
Vi ses imorgon innan jobbet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0