Ska Milou också fylla i lönerapport...?

Så var det snart dags att hoppas i duschen och gå till jobbet.
Jag kan inte fatta att jag redan varit ledig en vecka, vart tog tiden vägen?
Vips, borta!
Men idag blir det lite annorlunda för MILOU ska följa med till jobbet, efter önskemål.
Inte var JAG sen att nappa på det inte.
Tänk, jag får gå till mitt fina jobb och ta med min älskade lilla vovve!
LYX!

Igår vart det en dag i umgämgets tecken, min vän från Löddeköping kom hit och sist vi sågs var 2002...
2002, shit!
Ja, det var sista gången hon var här på ön, sa hon.
10 år sedan, men det kändes som vi bara varit ifrån varandra i 10 dagar.
Alltså, det var bara att plocka upp tråden från sist, som om inget hänt.
Visst är det sjukt konstigt att vissa människor kan man bara göra så med.
Så vi satt här i timmar med tända ljus, fruktsallad och glass och gick igenom våra liv i expressfart från 2002 och framåt.
Ja, det var väldigt trevligt och mysigt, jag kunde tycka att det är synd att vi inte bor närmare varandra.
Men...
Känns som en tur till SKÅNE kanske inte skulle vara så dum.

Och...
Hon älskar, precis som jag "Stoff & Stil".
Jepp, vi satt och nästan gapade i munnen på varandra vad gällde tyger och hon lovprisade "Stoff & Stil"-affären i Malmö.
Jag blev avundsjuk, först Nybyggarkussen i Norge, nu "C" i Skåne...
Vilka lyllisar, jag vill också bo nära "Stoff & Stil"
Men, men, hon skulle minsann kolla upp två tyger åt mig som jag vill ha, som inte fanns kvar i Norge.
Kanske hon hittar det i Malmö.
Jag håller mina tummar.
Ja, vi hade en väldigt rolig eftermiddag och kväll, kanske ses vi på lördag igen, vi får väl se.

Sen såg jag och sambon en film innan vi la oss, "Bridesmaides".
Helt okej, ganska kul bitvis, men faktiskt en huvudperson som spelade mycket bra.
Så nu är det dags, jag måste hoppa i duschen.
Sen ska jag och Milou gå till jobbet.
Ska kolla med Omsorgshuset och chefen om Milou också ska fylla i lönerapport...?
Plus papper till F-kassan...?
Men det ska hon väl förmodligen.
Inte.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0