Kommer slafsa rejält nere i källaren...

Så var jag tillbaka, 1½ dygn senare.
Har inte hunnit in på bloggisen på hela, långa dagen.
Men nu är jag här, fullproppad med ord!

Vad ska jag börja med?
Kanske vad jag gjort...?
Jo, jag kom hem, drack kaffe, gick en kort promenad med Milousan, hem igen och duschade.
Sen cyklade jag ner på stan, mötte upp Syster-Yster och käkade lunch på Fornsalen med henne.
Det bjöds på GRILLBUFFÉ med en MASSA smarriga grejer att trycka i sig.
Efter det gjorde jag ett jobbärende.
Och efter det...
Var jag på bibloteket!
Jag har nämligen fått en idé.
Jag hittar ju aldrig tyger som JAG vill ha.
Och häromkvällen satt jag och funderade på vilken typ av tyger jag vill ha.
Och jag kom fram till:
BATIKFÄRGADE TYGER.


I nämligen LOVE batik.
Och sånt kan man ju göra själv!

Jag har visserligen aldrig gjort batik, men jag har färgat garn, färgat tyg, tryckt på tyg, målat på tyg och gjort afrikansk målningsteknik på tyg...
Så varför inte batik???
Och så får jag precis vad jag vill ha, rätt färg och rätt mönster.



(
Ungefär sånt DÄR vill jag skapa...)
SMART frk Österholm!
Du kan ju göra ditt eget tyg jööööö, har hittat perfekt, tunnt bomullsvoile att börja med (
Som jag kan sy tex sommarlinnen i till att börja med... ) och när jag blir expert...
Då kan jag ju köpa SIDENTYG och färga.
Som typ ULI-tyg i ULI-klänningar...





Så jag gick in på bibblan och började leta efter batikböcker.
Hittade INGET batik-aktigt i hyllorna!
Tomt.
Jag gick ner till biblotikarien och bad om hjälp.
Hon gick in i datorn och hittade batikböcker i MAGASINET i källaren, undanstoppat.
Det var liksom ingen efterfrågan på sånt nuförtiden, sa hon.
Nähe, vad konstigt, sa "Den omoderna", batik som ALLTID varit hett.
"Jaså...?", sa hon.
Tycker jag iallafall, sa jag.

Hon gick ner i källaren och kom upp med fyra handböcker i batikfärgning!
Kanoners och tack, sa"Den snart fullfjädrade batiktygfärgerskan" knatade hem med litteraturen i väskan och läste i en av böckerna på vägen.
OJ, så många alternativ, VAD ska jag börja med?????
Dilemma igen.
Som vanligt.
Men kom fram till att cirklarna blir det enklaste, sen får jag väl avancera om jag fixar detta.
FAN så bra.
Jag är supertaggad och kommer stå och slafsa och exprimentera REJÄLT nere i källaren.
Mamma kommer bli galen
Nu ska jag beställa tyg på "Stoff & Stil" och sen...
Varde batik!

Och som om inte det var nog...
Jag ska på RIKTIGT "Stickcafé" i slutet på november.
Med helt okända människor.
GUD så kul!!!!!
Nu måste jag se "Idol", äta äppelkaka och vaniljsås, återkommer efter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0