Har inte direkt legat i en grav...

Hemma från jobbet igen, men nu har jag bara en liten stund på mig att blogga för sen måste jag göra mig iordning och ut på stan.
Jag ska köpa doppresent till dopet vi ska på i helgen, och luncha med Syster-Yster!
Kom hem här och det tog en halvtimme innan jag kunde sätta mig här.
Hemmet behövde PUFFA KUDDAR och plocka undan rätt mycket.
Jag hatar OPUFFADE SOFFKUDDAR nämligen
På riktigt.
Vem vill sätta sig i en nersutten soffa, med hoptryckta kuddar...?
Inte jag iallafall.
Luftigt och uppuffat TACK!

Hunden har saknat mig.
Jag har saknat henne också, nu powergosar vi.

Jag är ledig i en hel vecka nu, gud vad jag ska sova, hantverka och njuta.

Klockan är 10.15 och jag har ALLA lampor tända i lägenheten.
Lika mörkt som i graven.
INBILLAR jag mig iallafall, jag har ju inte direkt legat i en grav.
Jag HATAR november.
Usch.

Har börjat med något nytt i virkningen, FRI VIRKNING.
Har jag aldrig testat förut.
Jag ska testa och göra en kuvertväska, ett ganska litet projekt.
Men...
Jag vill pröva att inte följa något mönster, utan bara spåna och frivirka fram något via olika "lappar".
Det blir liksom lite lappteknik.

Fick ett samtal från en tygbutik igår, som jag beställt den där BRAIGA skjortbomullen som var lite glans i...
Tyget gick inte att beställa mer, det har gått ur produktion.
VA FAN!!!!?
När man nu hittar ett lagom tjockt/tunnt bomullstyg med lite glans i, som blev BRA när jag batikfärgade det...



Så finns det inte att få tag på mer.
Fan så trist.
Jag får alltså leta vidare.
Nu måste jag hoppa i duschen, återkommer senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0