Kallbrand...

Trodde jag skulle kunna hålla mig...
Men det kunde jag visst inte.
När "Så mycket bättre" och "Downtown Abbey" var slut, var jag tvungen att gå ner i källaren och bara testa.
Bära eller brista, men jag kunde verkligen INTE vänta tills imorgon, klockan visade 23.30 när jag satte igång.
Mitt första BATIKTEST...



(
Obs, mörk källare, dålig blixt, mobilkamera, lite suddigt...)

Mja, det är ju första gången och tyget är ju fortfarande blött här på bilden, så det kommer nog se annorlunda ut imorgon när det torkat.
Ljusare.
KAN bli bra.
Att notera till imorgon är förresten att gå och köpa riktigt tjocka GUMMIHANDSKAR, för delar av mina händer ser just nu ut som jag fått SVÅR KALLBRAND...



Jag hade bara tunna, billiga plasthandskar hemma, det läckte in.
Har försökt med tvål, nagelborste, tvättsvamp med hård-riv...
Jag ser ända ut som om jag fått kallbrand.
Jag får testa med terpentin imorgon och se om jag får bort eländet, det värsta är ju det under naglarna.
Det kommer väl se ut som jag BOTT i en JORDHÅLA som jag byggt och grävt ur med mina bara händer i månader efter den här färgmissen.

Nåväl...
Jag är SÅ SPÄND på hur slutresultatet blir när det torkat imorgon.
För om det blir bra, då är det ju bara att köra igång.
Eller iallafall i liten skala.
Till sommaren kan jag köra på för kung och fosterland, nu är det begränsat.
Ja, det kan ju inte göras stora mängder tyg, för det droppar ju färg liksom.
Men på sommaren kan man ju köra på mer, och torka ute.
Fast små tygstycken till linnen kan man ju göra.
SHIT, det här kan bli skitbra hörrni.
Nu måste jag krypa till kojs, jag är astrött, men ändå skitpigg.
Den maniska skaparsidan i mig säger:
Skit i och sov, gå ner och färga mer!
Den normala sidan av mig säger:
Gå och lägg dig din idiot, det är en dag imorgon också!
Jag lyssnar nog på den normala sidan.
Nu har jag prövat iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0