Nålade upp tyg och spånade fram resultat...

Fönsterputsning gick visst FETT BORT idag.

Molnigt och dimma.
Oprefekt "putsa fönster-väder" minsann!
Skit-o-pannkaka.

Men jag behövde inte sörja särskilt länge, det ska putsas fönster imorgon istället.
DÅ...
Ska det bli sol nämligen.
Vi har löst det så att sambon tar ledigt från jobbet imorgon, och jobbar igen det NÄSTA LÖRDAG istället.
Så slutet gott, allt gott.
Jag är nöjd och vi kunde enas om en sjysst beslut.
Bra också att det sambon kunde vara flexibel med jobbet just denna veckan.
Fast det är lite öken att man inte kan fixa sådant här själv längre, får då kan man ta det när det väl ÄR fint väder och man är ledig.
Men som sagt, vi löste det bra ändå.

Jag har blivit klar med båda min bårder till klänningen, ja, för nu är beslut tagna:
Det blir en strandklänning, det blir a-form, jag nålade faktiskt upp tyg och virkad bård lite löst idag för att spåna fram resultat...





Never mind skrynkligt och ostruket tyg...



KAN BLI rätt bra tror jag faktiskt.
Känner mig rätt nöjd.
Nu är det först så att jag ska sy ihop själva tyget, sen sy på bården upptill och sen virkar jag en spets nertill så jag kan mäta och se hur lång jag ska göra spetsen.
Sen ska jag göra axelband i samma garn som bården uppe och spetsen nere.
Denna kommer jag nog bära MER med stolthet än något annat tror jag.
För tänk...
Först har jag färgat och batikat tyget, virkat spetsar, bårder och axelband, sist men inte minst sytt kläningen.
Alla som känner mig kan ju se att detta ju ÄR en typisk Madde-klänning, eller hur...?

Det är nog inga problem om världen går under, för min del...
Jag kommer hålla mig varm ändå, jag kan sy mina egna kläder.
Virka mina värmade sjalar och sticka mina sköna tröjor om det kniper, väva tyg.
Jag kan ju till och med spinna med slända på "gammeldags" sätt.
Jag kommer aldrig behöva frysa ...
Eller har fula kläder, ifall ATT liksom
Nu ska jag ut och gå med lilla älsklingen som somnat här brevid mig i soffan.
Ut i dimman.
Jihaaaa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0