Sura "Syster B" på VC Söder...

Uppe med tuppen idag, sonen är här igen.
Han var tydligen ledig från skolan idag, och pappa jobbar.
Jag och sonen ska till Vårdcentralen och kolla hans öra och hosta.
Men...
Vi hade telefontid 09.05 och nu är klockan 09.30 och dom har ännu inte hört av sig.
Dj...la..., sånt där blir jag vansinnig på, har man en tid så har man, RING DÅ!
Jag sitter färdig och klar att kasta mig iväg att åka närsomhelst.
Så måtte dom höra av sig snarast.

Jag har värk.
Jag hade behövt total vila idag.
Men så blir det nu inte, bara att bita ihop.

Undrar om jag valt fel garn till västen/boleron som jag håller på med...?
Det känns så löst och mjukt på något sätt.
Men jag virkar klart så får jag se hur resultatet blir, annars gör jag en till i fastare garn.
Men som jag skrev igår, det kommer nog gå fort, för mönstret är enkelt.
Såvida nacken inte trilskas då såklart, då måste jag ju ta det lugnt.
Fast jag ser ett snabbt resultat bara på det jag

Och NU blir det DISS-blogg, för nu har VC ringt tillbaka.
Nu har jag bara en sak att säga om "Syster B" som ringde upp mig här:
SLUTA ditt JOBB på Vårdcentralen Söder, Tack!
Åtminstone sluta sitta och ta emot telefonsamtal/ringa upp patienter.

Detta är inte första gången jag blivit uppringd från VC Söder och det är just HON som ringer upp.
Och hon karaktäriseras av sin mycket gnälliga och trötta röst, plus sitt ständiga suckande.
Och...
Det var KNAPPT så hon ville ge mig en tid idag till min 11-årige son som är DÖV på sitt högeröra plus har hostat i 3 veckor.
Går in på sin fjärde host-vecka nu.

Ursäkta???????

Nä, först ifrågasatte kärringen (ursäkta) hostan, VAR det verkligen så illa som jag beskrev...?
JO, det är den!
 Förklarade att den vanliga hostmedicinen från apoteket inte hjälpt, och att han tillsist fått "Cocilliana" (stark, receptbelagd hostmedicin) av min mamma för att överhuvutaget kunna sova och få luft mellan hostattackerna.
Att jag hållit honom hemma 3 dagar från skolan förra veckan pga av hans jobbiga hosta, PLUS att han fick ta det lugnt under lördagen och söndagen.
Så NEJ...
Jag ÖVERDRIVER INTE!
Han måste få en klok hostmedicin plus att läkaren lyssnar på hans lungor TACK!
( nu var jag duktigt uppretad )
"Jaha..."
Sa sura Syster "B", och fortsatte:
"Men örat (suckar DJUPT ) kommer iallafall inte gå att spola ifalla det är en vaxpropp, då måste han ha fått revaxör i flera dagar först."
MEN DET HAR HAN FÅTT (sade den mycket trumfierande mamman) så det är redan gjort under en veckas tid!
( Syster B suckar djupt IGEN )
Jag ilsknar till som satan inombords, VAD är det för fel på människan, ge oss en tid för fan!

"Jamen..."
( Jamen...????)

Då kände jag:
 NOG krånglat du surkärring i telefonen, och så sa jag:
Ja, vi behöver få en tid så att NÅGON kan titta honom i örat och lyssna på lungorna PLUS ge min son hostmedicin!
NÄR kan vi få en TID IDAG????
"Ja, ( suckar och kolla på sin data förmodligen ) ni FÅR VÄL komma till "Dr. F" klockan 13.30 idag då", säger hon surt och suckar NATURLIGTVIS igen.
Så bra, sa jag stramt, då kommer vi då!

Det...
Satt VÄL långt inne att få komma med sin sönderhostade, halvt döva 11-åring till en läkare!
Alltså, som jag skrev i början, den där "Syster B", henne borde dom ta bort med omedelbar verkan.
Hon är bedrövlig, smått otrevlig och suckar ALLDELES förmycket.
Man känner sig som om man "är till besvär" när man i själva verket behöver hjälp.
Sjukt dålig sjuksyrra på HELT FEL PLATS!
Skicka henne förövrigt på en charmkurs på SAS och lär dig hur man bemöter andra människor.
Lär henne lite MEDLIDANDE dessutom för andra människor.
Kan behövas.
Jag vet, för som sagt jag var ju sjukskriven under ett helt år.
Bort, bort, bort!

Ja, så, nu har jag avreagerat mig här, nu hoppas jag att sonen får hjälp med både hosta och öra.
Jag återkommer senare med VC-resultatet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0