Den enes bröd, den andres död...

Morgonen har startat, jag har 20 minuter på mig att skriva, sen ska jag börja fixa lite här hemma.
Jag kastar om schemat, först svepa av golven med dammsugaren och sen sy.
Hundpromenaden blir i eftermiddag, annars blir det aldrig av att jag syr idag iallafall.
Milou får stå ut.

För övrigt sa min bästis Klokboken till mig för några veckor sedan att jag skulle "göra en liten undersökning..."
Sondera en viss terräng skulle man kunna säga.
Utbud och efterfrågan.
Att vara eller inte vara.
Ja...
Jag måste vara lite kryptisk här, för vissa saker håller jag lite hemligt tills jag VET hur jag ska göra.
Eller VAD jag ska göra.
Och...
Jag har gjort lite efterforskningar, undersökt.
Ibland kan det vara bra att veta saker som inte andra vet.
Ibland kan det finnas en baktanke med frågor.
Den enes bröd, den andres död.
Och då är det alltså dags att ta ett beslut kanske, INNAN det är försent...?
Stanna kvar i boet?
Hoppa utför klippan och hoppas på att vingarna bär?
Hoppa och kraschlanda?
Ja...
Mycket som snurrat nu, i flera veckor.
Men nu vet jag åtminstone åt vilket håll det lutar.
Fördel Österholm faktiskt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0