Det går förmodligen troll i...

Tyget jag vill sätta tänderna i ligger och gäckar mig, har jag hunnit sy idag?
Svar:
Nej!

Dagen har gått i bokstavens H´s tecken:
Hund och handel.
Först blev det ju kloklippning, gick jättesmidigt.
Hon hade ålat sig som den värsta mask!
Jag var inte med som planerat, det hade blivit ännu värre då.
Men en av tjejerna på ZooMarket sa att om jag klippte henne där några gånger och hon lär sig att lugna ner sig igen...
Så kan jag förmodligen klippa själv igen sen!
ÖNSKETÄNKANDE, tänkte jag.
"Aj äm nåt a kloklipper, Aj äm hopplös på det."
Men man ska kanske aldrig säga aldrig.
Det går förmodligen TROLL i detta med kloklippning för min del.

Och appropå personalen på ZooMarket:
I love them!
Ja, jag tycker dom är SÅ toppen, alltid trevliga och gulliga, alltid tillmötesgående, SÅ KUNNIGA, jag kan lugnt säga att jag älskar att komma dit varenda gång!
Bästa affären i STAN, tycker jag!!!
Av alla affärer.

Så blev det mathandel, hem packa upp och så ut på hundpromenad!
När jag var färdig med kaninbur och en tvätt efter det, så var klockan redan 15.30.
Jag var för trött för symaskinen.
Jag virkar klar sjalen jag håller på med istället, så den blir färdig senast imorgon.
Men imorgon, då ska jag gå upp i ottan, ut med Milou på promenad och sen...
FÖRHOPPNINGSVIS SY!

Imorgon måste jag få sy, annars blir jag knäpp.
Och appropå det där tyget som jag köpt...
Det fanns ca 3 meter kvar, jag måste nog gå över och köpa det och lägga "på lager".
Jag är grymt förälskad.
Jag kommer sy klänningen jag tänkt mig, men sen även sy en tunika ELLER långklänning.
Jag stod framför spegeln och höll tyget framför mig, insåg att en långklänning är nog ett måste.
Eller en tunika då som sagt, till jeans.
GRYMT, grymt snyggt.

Satt och tänkte förut att det vore häftigt att göra sitt eget tyg.
Tänk att få rita/fota i datorn och sen få ett egendesignat tyg upptryckt, det hade ju varit SUPERCOOLT.
Förmodligen svindyrt, men ändå.
Ja, mycket drömmar finns det, än så länge så får jag väl vara glad dom FÅ gånger som jag ens hittar ett tyg jag tycker om.
Alltså kommer jag köpa dom sista metrarna av det som finns kvar av tyget från igår.

Mamma tyckte också tyget jag köpte "var skitsnyggt", "verkligen, verkligen skitsnyggt" och stod och strök handen på tyget.
Jag blir lite störd över detta.
Är det JAG som blivit gammal och fått sämre smak, eller är det MAMMA som poppat till sig och fått bättre smak...?
Svårt att avgöra.

Sonen sa förresten förut idag, appropå mitt förra inlägg imorse om det där med att öppna dörrar för okända:
"Mamma, jag tittade VISST FÖRST innan jag öppnade dörren."
Men du sa ju att du INTE gjort det när jag frågade.
"Jag bara skämtade, jag gjorde faktiskt det."
Amen varför sa du så då?
"För det är KUL."
Ja, det är mycket sånt nu, man ställer frågor alternativt säger saker, han svarar, och ändrar sig senare med ett FLIN.
"Kul", nja, det är många gånger jag "brusat upp" i onödan, bara för att han sagt "SI", när det egentligen är "SÅ".
Jag förstår liksom inte syftet med att göra mig arg i onödan.

Exempel:
Har du gått ut med hunden?
"Nä."
(Jag blir irriterad...)
Va, men jag bad dig ju för 20 minuter sedan, varför har du inte det?
"Orkar inte."
(Jag blir arg...)
ORKAR INTE, hörrudu du, var så god och hjälp till någon gång!
(Sonen börjar flina...)
"Jag HAR gått ut med hunden, bara skojar."
Man kan vilja abbdikera som mamma för så lite.

Så till en fråga:
Vart sover Milou HELST?

1. På sin bädd.
X. I soffan.
2. I min säng.

Svar:
Inget av alternativen ovan!
Hon vill alltid HELST ligga och sova...



... i sonens säng!
Ja, hon sitter nedanför hans säng, oavsett om han är hemma eller inte.
Tar man upp henne i sängen bäddar hon omedelbart ner sig och slocknar på studs.
Det är stället hon gillar allra bäst, där känner hon sig trygg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0