Det har uppstått acne...

Så var tandläkaren avklarad för det här året!
INGA HÅL, såg finfint ut, lite tandsten bara.
Tack gode gud.
Jag blev lätt svettig, men inte lika illa som förra året.
Ett besök, undersökning, tandstensskrapning, putsning av tänderna och flour på det.
1041 kr med 150 kr från Försäkringskassan redan borttaget.
Ja, ja, tack och lov att man inte har problem med tänderna, bara med räddsla för tandläkaren...
Men det kostar ju INTE pengar iallafall.
Det är än så länge gratis

Annars så har det uppstått ACNE här i hemmet.
Ja, det är inte MIN rosacea som blommat upp, åh nej...
Det är tonårsacne och tonen är desperat.
"Mamma, kan inte jag få låna ditt smink?"
Mitt smink, varför ska du låna smink av mig?
"Men kolla mitt ansikte, FINNAR, jag måste sminka över dom!"
Jaha, men du, för det första så ska man inte SMINKA bort finnar, det blir bara värre med smink.
Och för det andra så...

(
Tänkte jag säga:
Sminkar inte killar sig, det gör bara tjejer...
Men det sa jag inte.
)
Och för det andra så får vi väl fixa lite produkter till ansiktet ïsåfall.
Sa jag och tittade på dom röda små plitorna i ansiktet.

"Ja, men gör det då!", sa sonen.
Så efter tandläkaren gick jag till apoteket och köpte ansiktstvätt, ansiktsvatten, bomullsrondeller och så får han använda min vanliga ansiktskräm som jag har IBLAND.
Alltså inte rosaceakrämen utan "Oil of Olay".
Och så ville han ha en snabblektion i HUR han skulle gå tillväga med alla produkterna, vilket han fick.
"Så nu kommer finnarna försvinna då?"
Nej, finnar får man av hormonerna i kroppen och talgproduktioen som sätter igång.
Men det hjälper att hålla huden ren och fräsch.
Herregud, jag lät som en LEVANDE REKLAMFILM på tv!
"Mhm, tack", muttrade den halvt lättade sonen.
Så nu är vi TVÅ som har acne här.
Fördelen sonen har...
Är att hans kommer försvinna om några år.
Min...
Är ju som bekant permanent.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0