Flitens lampa...

Här har flitens lampa lyst idag.
Den gräddvita sjalen är klar...







Ja, nu när värken lättat lite, går det undan igen.
Men jag har hunnit med mer...
Hundpromenaden var som förväntat BLÅSIG, men vi pinnade på och gjorde våra 6.7 km.
Och så mötte vi den där collien som vi har mött förut, kommer inte ihåg vad den heter just nu.
Idag stod vi och pratade en stund, och idag skulle hussen där skryta.
Han berättade att dom hade räknat ut hur långt dom gick varje dag med sin collie, och det  "VAR LÅNGT" som han sa.
Dom brukade nämligen gå HELA SEX KM, varje dag!!!

Okej, sa jag...
Eh, ja, vi brukar gå faktiskt gå 6.7 km varje dag.
OJ, sa han och tittade på sin jättehund och min pyttehund.
(Jaha, nu får jag väl en föreläsning om djurplågeri igen...)

Mm, jo, hon är väldigt aktiv liksom, eller JAG har välan lärt henne att vara aktiv.
Fast vi har PRECIS börjat gå 6.7 nu, förut var det 4 km typ.
Men nu märkdes det att det inte räckte, sa jag innan han hann säga något!
Men han kom inte med några förmaningar alls.
Var bara superimponerad att Milou var så pigg på "längre" promenader.
"Och jag som tyckte jag tog i i överkant nu", sa han och skrattade.
Jag skrattade också, "Ja, vi är ena hurtbullar vi två", sa jag om mig och Milou.
Och bättre ska det ju bli är det ju tänkt

Vi kom iväg rätt sent, eftersom jag gjorde ärende också.
Vi kom hem lagom till att sonen kom hem från skolan, sen satte jag mig och virkade ett tag.
Jag och sonen tog sen en stros ner på adelsgatan och tittade på vinterskor, handlade på Atterdags, gick hem igen.
Jag virkade klart rundsjalen, lagade middag, åt, fotade.
Pratat i telefonen, min hjärna håller nu officiellt på att ladda ur!!!
Jag är astrött.
Ska se "Greys Anatomy" nu, starta upp en turkos sjal och sen dö.
Så är det jobb imorgon igen.
Just nu är jag så trött så jag fattar inte hur jag ska orka jobba alls.
Vi ses imorgonbitti, nu måste jag jobba lite till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0