En liten pärla...

Home, sweet home.
Hemma, ÄLSKAR det, myser!

Igår raderade jag mina ord.
Trots att jag stod för varje ord jag plitat ner här.
Men så kom jag på en sak...
Jag har ju barn.
Jag kan inte skriva precis vad som helst ÄVEN om jag VET en massa saker, och även om jag inte hänger UT någon speciell.
Min son läser ibland, och stan är ju liten.
Man får passa sig.

Så jag satt och läste igenom mitt inlägg om poliserna som sextrakasserar, plus att jag hade skrivit ÄNNU mer under rubriken "Jag ville mörda henne...".
Jag raderade både det nyskrivna och det gamla.
Jag tycker vad jag tycker, jag VET vad jag vet...
Men jag behöver kanske inte alltid uttrycka det OFFENTLIGT.
Ivern över nyheten drog iväg med mig för långt.

Så favorit i repris, för denna hade jag med i samma inlägg...



Och även...



Mycket BRA utklurat av en modern filosof!
Och när vi ändå är inne på humor, så har jag fått en NY, helt oväntad tv-komedi favorit.
"Friday night dinner"!



Jag hade tv´n rullandes på en lördag, satt och slöglodde medans jag virkade, och hamnade av en slump i program två i den här serien...
Och gud vad jag skrattade!!!!



Temat är alltid detsamma, det handlar om en judisk familj som träffas varje fredagkväll och äter middag ihop, mamma, pappa och två söner, plus mormor...



Som är minst sagt speciell.
Och så är det GRANNEN Jim med sin "schäfer-någonting-blandning"...



Som är HELT sjukt UNDERBAR!
Han spelar sin roll så bra så jag undrar faktiskt vart skådisen hittat inspirationen till honom någonstans.



Detta är en liten pärla till skrattserie, där man ibland småfnissar, vanligt fnissar, skrattar, men oftast gapskrattar.
Humorn är knasig och väldigt brittisk.
Jag är fast och missar inte ett enda avsnitt, igår satt jag framför tv´n och gapskrattade för mig själv.
Chifen trodde inte jag var klok.
Jag längtar REDAN till nästa lördag.

Så till skvaller...
Igår såg jag på en löpsedel att Lena Endre ska skilja sig!
Jaha, då måste jag OCKSÅ skilja mig från sambon, snabbt bli lesbisk och sen LIMMA på Lena.
Hon är ju het och skitsnygg.
Till och med JAG skulle kunna bli lesbisk om Lena skulle vilja bli ihop med mig.
Annars är jag helt HETRO.
Och vill inte Lena ha mig, då stannar jag väl vid sambon! 

Mamma berättade idag att nu har Milou tydligen börjat förstå att jag brukar "dyka upp" igen...
Dagen efter att hon blivit dumpad hos morsan!
Sist jag jobbade och imorse hade hon sprungit direkt till vår ytterdörr och suttit där, skulle in.
Nosat runt på förstukvisten.
Varit orolig nere vid mamma och ville bara upp i vår lägenhet.
Tillslut hade mamma gått upp i vår lägenhet och låtit henne se att jag/vi inte var hemma.
Då blev hon lugn igen, tills jag kom då.
Men hon är väl smart, hon har fattat hur rutinen ser ut nu:
Matte ska jobba, dumpas vid gammelmatte, lek och kul, "sova över", morgon...
Matte kommer tillbaka!
Nu ska jag kolla igenom lite bilder jag tog igår, sen ut och gå med hunden.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0