Kaffe för att kunna tänka klart...

Var klar med dammsugning, satt en deg i bakmaskien, gått Hällarnarundan med Milou och duschat...
Klockan 12.30!
Mycket effektiv använd tid idag.
Fördelen med ÅTERIGEN att gå upp tidigt på morgonen, 06.20.
Man har hela dagen framför sig.
Vilket jag haft.

Har suttit och ältat om den där poncho här...
Som jag börjat på, inte varit nöjd med, inte hittat ett bra mönster, börjat om på tre gånger.
Idag fick jag tuppjuck när jag såg på det senaste försöket, såg INTE bra ut alls.
Då tog jag fram papper, penna och måttband, papper och en sax.
KAFFE FÖR ATT KUNNA TÄNKA KLART...
Tog ett av mitt egengjorda ponchomönster och tänkte:
HUR ska jag kunna få tillen poncho i det mönster jag vill ha, och ändå få den TREKANTIG.
Det var då jag klippte till två bitar papper som jag satt och VEK som den värsta ORGAMI-EXPERTEN tills IQ-fiskmås ta mig fan löste det.
Och så var det ju SKITENKELT.
Helt plötsligt var det ju löst, efter TRE DAGARS hopplöshet.
Nu har jag även räknat ut bredd/stolpar och har kommit igång, vem sa att jag var osmart...?
Ja, inte var det jag

Imorse läste jag en insändare som uppmande kommungubbarna och kärringarna att se en dokumentärfilm, "Capitalism: A Love story" av Michael Moore.
Av en slump, när jag satte mig i soffan, när jag var klart med uträkningar och dylikt på ponchon och skulle börja virka...
Ser jag att JUST DEN filmen går på vår filmkanal, Canal+ !!!
Vad är oddsen för det liksom, men där var den på tablån.

Hm, den måste jag ju se då tänkte jag, för jag har sett fler av Mr. Moores filmer och tycker dom varit mycket upplysande.
Samt hemska.
Nu sitter jag och ser den här, LÄR MIG MER om ekonomi och kapitalism än jag trodde jag möjligt!
Jag tycker den är mycket, mycket, mycket bra, och jag tycker hela mänskligheten borde se den här filmen...
Det lär oss verkligen VAD som förstört världens och amerikas ekonomi.
Hur allt funkar i skymundan i maktens korridorer, LÄS WALL STREET, medans vi låter jorden snurra vidare och inte bryr oss.
Iallafall har inte jag gjort det.
Det är inte bara kommungubbar och kärringar som har våra skattepengar i sina händer, även VI som kanske inte har engagerat oss i ekonomin borde se den.
Jag ser den nu, återupprepar, mycket, mycket, mycket bra.
Jag hade inte en aning om att det var SÅ HÄR det går till!
"Captialism. A Love Story".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0