Luktar skumt...

Vaknade sent här idag...
08.05.
Väckt av sambons alarm och sedan hunden runt 07-tiden.
Men jag "somnade om" en liten stund

Hämtade tidningen och läste att färjeavtalet med Destination Gotland hade blivit förlängt i 2 år.
Mhm, luktar SKUMT tycker jag!
Monopol, mygleri, är kommunledningen bästisar med VD´n på DG?
Ja, inte för att jag vet vad det skulle bli för alternativ, för det är ju fina och snabba båtar vi får åka med.
Men när jag hörde i helgen vad Nybyggarna betalade för båt och bilbiljett när dom skulle komma ner över helgen så baxnade jag...
3000 kr!
Så mycket pengar när det inte är HÖGSÄSONG??????
Och desutom var det ingen viktig storhelg, dom åkte mitt i veckan, en "billig" tur mitt i natten, och ändå 3000 pix.
Det är ju en utlandsresa.
Här fick dom 4-5 dagar på gotland i oktober.

När vi åkte upp och hämtade hunden över dagen i maj, inte heller högsäsong, 2 vuxna, ett barn + bil med gotlandsrabatt, vi köpte sittplats i "den billiga delen" av båten, dock ingen sittplats till sonen för han sitter ju ändå inte, plats i hundsalongen på hemvägen...
1675 kr.
Rena rama rånet.
Detta är en landsväg, och landsvägen BORDE vara gratis, eller åtminstone MYCKET BILLIGRE!
Jag är helt klart för lite konkurrens, DG kan väl vara kvar, men låt oss fattiglappar ha ett billigare alternativ också.
För 3000 spänn i båtbiljett, utan gotlandsrabatt för att åka ner och fira en moster som fyller 80, det är bra djävla dyrt faktiskt.

Vill vi sen HA hit turister som jag IOFS inte är så förtjust i...
Men det är DET som ändå är gotlands största levebröd!!!
Vem fan har råd med det?
En vecka på gotland kostar betydligt mer än en vecka i grekland för en barnfamilj.
För här finns inga hotell med "all inclusive" och 98% solgaranti, det finns det i medelhavet.
Om jag hade bott på fastlandet hade jag aldrig lagt mina surt förvärvade slantar på att åka hit.
Det är ju svindyrt.
Men nu har DG fått förlängt färjeavtal i 2 år alltså, jag tycker som sagt att det luktar mycket skumt.
Det kommer fortsätta vara dyrt att resa.
Kul.

Så kommer jag till den där supermygel-gubben Håkan Juholt.
Det är NU man blir så där STOLT över att vara SOSSE!!!
(NOT!)

Ja, det är ju ingen hemlighet att jag gillade Mona och att jag tyckte att hon var en BRA partiledare.
Hon hade sin tobleroneaffär, men det var en liten piss i Mississippi tyckte jag DÅ och även nu, när man nu hör vilkter FIFFEL-SMÖRGÅRDSBORD som dukas upp runt Herr Juholt.
Det växer som en lavin.
Och det är väl ingen hemlighet att jag inte inte gillat Håkan heller.
Först hade jag ingen aning om vem han var, så "pluggade" jag på lite och han framstod ju som en "hyvens" kille...
Med UTSEENDET emot sig dock.

Fast sen kröp det ju fram mer och mer i media att han kanske utmanuvrerat Mona med fula tricks, för att själv komma till makten.
Han och Göran Persson.
Hans sambo hade fifflat med pengar, men jag tyckte ändå INTE att HON skulle bli uthängd för det.
Så åkte han på resa med sambon och satt och snackade skit om Reinfelt, fick försöka rädda sig så gott det gick där...
Så börjar allt detta som rullas upp nu, komma fram.
Han har fifflat med bostadsbidrag, ljugit, fifflat ÄNNU mer om resor och GUD vet vad mer, sedan ÅR tillbaka och nu...
Har han gått under jorden!
Är det en SÅN person som man vill se som partiledare för ett parti som man röstar på?
Svar: NEJ!
Opålitlig som en djävla liten råtta med ett utseende som Stalin.

Vad kommer härnäst?
Ja, det är bara att vänta och se.
Men jag hoppas VERKLIGEN att han avgår, ska vi vanliga svenssons hålla oss på mattan och vara hederliga...
Då ska ta mig fan våra folkvalda vara det OCKSÅ!!!
Det ska bli spännande och se vad den här sk "förundersökningen" som startas ska visa.
Jag hoppas att det blir avgång och att någon NY, fräsch, hederlig sosse kan få chansen.
Jag vill säga:
Good bye Håkan, din tid är över, mitt förtroende för dig var minimalt redan från början, nu är det obefintligt!

Läste även Eva Bofrides ledare idag ang Juholt, BRA skrivet.
Tycker nästan alltid att Eva skriver bra, trots att vi inte delar samma politiska åsikter.
Blev sedan förvånad och irriterad när jag lite längre fram i tidningen såg någon gubbe skrivit en insändare i stil med att:
"Han tyckte att hon svängde sig med så "svåra ord" i sina ledare, tex nu senast EXTROVERT, och var det typ inte meningen att vi vanliga svenssons skulle förstå vad hon och andra ledarskribenter skrev...?"
What?
Har han inte gått i skolan eller?
Personligen tycker jag då INTE att vare sig Eva eller någon annan skriver oförståligt eller med svåra ord.
Jag skulle vilja vara mycket taskigare än vad Eva var i sitt svar till gubben som skrivit insändaren och svara:
JUST GOOGLE IT om du inte fattar.
Men det är ju jag det...
Eva Bofride var mycket mer diplomatisk i sitt svar, tur att inte jag skriver ledare...
Jag hade varit irriterad och svarat SURT.
Men så har jag ingen komptens att skriva ledare heller!
Nu ska jag se Malou och "Efter 10" det är MYS-TISDAG här på Casa de Sud.
Har jag nu ändå "försovit" mig imorse, då kan vi ta hundpromenaden efter Malou.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0