Valnötter...

Igår fick jag en påse färska VALNÖTTER av min bästis...





Färska valnötter, MUMS, det här ska bli gott att snaska på!
Har en rastlös vovve brevid mig som vill ut och springa.
Själv sitter jag cementerad i soffan och tänker:
Orka...
Men vädret är vackert och varmt, bäst och passa på.
Och jag har ju egentligen inte så mycket val, jag har ju hund.
Allt är fixat här hemma, det gjorde jag nyss, så det är bara en tvätt och handarbete på agendan idag.
Inte SÅ himla ont i nacken idag, lagom-ont, skönt.

Idag har sambon även dragit till fastlandet för att jobba i 2½ dag.
Igår låg vi i sängen och mittemellan, inklämd låg under täcket en...
Hund!
Sambon sa:
"Får hon verkligen luft där under?"
Ja, om inte, så får hon skylla sig själv, sa jag, hon får väl krypa ut om hon kvävs!
Men Milou låg kvar.
MYSIGT, tyckte hon, och göttade ner sig ännu mer, snark!
Nä, nu får jag dåligt samvete av att sitta här och skriva, jag måste göra klart ponchon, sen UT.
Plikten kallar , återkommer...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0