Det finns hopp ändå...

Hemma och helt färdig!
Vaknade vid 04 inatt med världens värk i magen, åt "äggstockshållet.
Fick gå upp och ta en ipren, försökte somna om, men det tog ett tag.
Först trodde jag faktiskt att det var blindtarmen, men värken försvann när iprenen fått värka ett tag...
Så då var det väl äggstockarna.
Vaknade när alarmet ringde, trött då såklart, cyklade hem i VÄLRDENS MOTVIND, fick gå bitvis.
Sen kände jag bara:
Jag gör hushållsfixet INNAN jag sätter mig och njuter av frukost i soffan.
Så jag plockade undan tvätt, satte in tvätt, bytte i kaninburen, dammsög golven och torkade av golvet i köket, KLAR!
Nu har jag frukostat, kollat lite facebook och lyssnat på Malou.
Om man gör allt på en gång så kan man njuta sen, då har man inget hängande över sig!
Ja, sån är jag, varför skjuta upp något till SEN när man kan göra det nu!?

Jag blev så glad när jag såg på nyheterna igår att den 91-åriga kvinnan från ukraina fick sin utvisning tillfälligt upphävd!
Herregud, det finns HOPP ändå, för ett medmänskligt sverige!
Och det hade samlats ihop 5500 namnunderskrifter mot utvisningen, det stod demonstranter på Arlanda...
Jag fick faktiskt tårar i ögonen.
Så nu har europadomstolen iallafall tillfälligt stoppat att hon blir utvisad, halleluja!
Jag hoppas hon får stanna, det finns inget annat alternativ.

Idag blir det handarbetsjobb...
Jag ska först ut och göra ett ärende, sen lufta Milou, massor med kläder krävs för det är iskallt idag.
Så ska jag virka klart den vita sjalen och även SY lite.
Jag återkommer sen med lite bilder.
Och förresten, fick ett tips på FB om en sida med garner...
Jag höll på att SVIMMA när jag såg alla vackra garner, mer om det sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0