En helt vanlig ögoninflammation...

Så har vi varit hos veterinären.
Det VAR en HELT VANLIG ögoninflammation, inget farligt alls.
Thank god fort that!
Så det var 470:- hos veterinären och 159:- på apotektet för ögonsalva.
Sambon får stå för notan den här gången.
Ja, och vi kan alla pusta ut, känns skönt att det inte var så farligt.
Så...
Jag behövde alltså inte tro det värsta, men jag gör det ändå.
Som vanligt.

Jag behöver kaffe igen, jag är skittrött.
Jobbhelgen och oro tar ut sin rätt.
Ska bort till en bästis och hennes mamma på ljusparty vid halv sju, hade varit skönare om det hade varit imorgonkväll...
Men nu är det ju inte det.
Mamma ska också med.

Jag har börjat på lampskärmen, inte kommit så jättelångt men det är ju rätt stor i omkrets så det kommer väl ta ett tag.
Och så är det tunnt bomullsgarn och en nål på 2.5, det tar sin modiga lilla tid.
Imorgon startar jag upp med en megatidig hundpromenad så fort sonen sticker till skolan.
Sen...



Tar jag fram ett Burdamönster och gör blusen på bilden.
Fast med trumpetärm istället.
I det svarta jerseytyget.
Kommer jag våga?
Ingen aning, jag vet inte om EGOT PALLAR två symissar på raken.
Jag tappar så lätt sy-självförtroendet då.
Jag är liksom sån, skulle man kanske inte kunna tro, men om jag INTE är bäst på det jag gör i handarbetsväg, då tappar jag självförtroendet rätt snabbt.
Och...
Trikåjersey blir fan ingen barnlek, det ska gudarna veta.
Där lär nog sömmarna vilja svaja mer än lovligt gissar jag.
Vi får väl se.
Så ska jag sy med tvillingnål för första gången i livet också.
Bara det liksom...
Fortsättning följer imorgon.

Läste klart den där "Vinteräpplen" av Josefin Sundström för någon vecka sedan.
Får lov att säga att jag ger den betyg:
Godkänd.
Inte alls dålig.
Lite på samma tema som "Svinalängorna" men inte lika mörk.
Jag gillade den finska tonen med svårmodet och ändå framtidstro och kärlek.
Nu har jag kommit en bit in i boken...

Och den är riktigt bra, jag slukläser.
Nu ska jag snart gå, vi ses lite senare.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0