Precis en så´n där lampskärm...

Inte haft tid att blogga förrens nu idag.
Det har verkligen gått i ett.
Fast ett KUL "i ett"...

Jag kom hem från jobbet, hann dricka kaffe och ta en dusch.
Sen stack jag och gjorde några ärenden på stan, mötte sen upp kusinerna Nybyggaren och Syster-Yster.
Vi gick och lunchade på Fornsalen.
Och jag gjorde en supertabbe...
Det var bakad potatis som "Dagens lunch" med inte mindre än fyra eller fem olika röror.
Skagenröra, fetaoströra, kyckling/curryröra och gud vet vad mer.
Jag lassade på RÖRA för kung och fosterland, för det ju alltid DET som är det godaste, och det är ju alltid DET man får minst av när man inte får ta röror själv.
Här fick man ta hur mycket som helst.
Vilket jag gjorde, och MYCKET dessutom, och inte nog med det...
Jag tog av TRE SORTER och blandade, ett STORT MISSTAG kan jag säga så här i efterhand.
Jag hade ju skippat frukosten eftersom jag skulle äta en tidig lunch, så jag var rätt hungrig.
Bara det att nästan omedelbart efter att jag ätit maten så började jag må illa.
Och det gör jag ännu, 4 timmar senare.
Kräks-illa.
Det var alldeles för fett för min mage, med ack så gott när jag tryckte i mig.
Ja, den som gapar efter mycket kan ibland få sitta där och må illa efteråt.
Känns som jag kommer ta yogurt med lite flingor till kvällsmat.
Jag är liksom lika stoppad som en fransk djävla gås med en tratt ner i halsen.
URK!

Nåväl, vi hade trevligt iallafall, och sen släppte vi av Syster-Yster som var tvungen att gå tillbaka till jobbet stackarn.
Jag cyklade hem och Nybyggarkussen kom i bil och lämnade över delar av min födelsedagspresent från Stoff & Stil.
Tygerna fanns ju inte, men jag fick beställt mönsterpapper, svart kantband och...
Ytterligare TRE skärmattor!
Jag köpte ju en stor själv, men istället för att behöva flytta tyger hit och dit, tänkte jag att om jag köper tre till, och lägger ihop fyra skärmattor...
Så har jag ju superstor skäryta och behöver inte flytta tyget alls när jag ska skära.
Bara flytta mig och kniven!
SKITBRA!
Och tyget blir ännu jämnare tillskuret.

Så började vi tala om loppisar...
Vips så satt vi i bilen och drog ut mot Tjautet, en loppis min kusin aldrig varit på.
Och hon är ju då lika loppis-tokig som jag.
Så hon fick ett nytt litet ställe att kanske fynda på framöver och hon hittade en liten vitlöksgömma.
Jag...
Scannade butiken efter LAMPSKÄRMAR.
Och vad hittade jag...?





PRECIS en sån där lampskärm som jag velat få tag på!!!!
Herregud, hur kan man ha så´n tur?
Ja, inte vet jag!?
Nu är det bara en sådan där BOLL-modell också som jag vill ha också, så blir jag ännu nöjdare.
50 kr fick jag betala, det är HELT okej för min del, mycket prisvärd.
När jag är klar med ponchon och sen halsduken efter det, står denna på agendan iallafall.
Nu ska den strippas från tyget, sen virkas nytt i någon passande färg.

När vi sen kom hem, var jag helt slut.
Som sagt, det har gått i ett sen jag steg upp på jobbet imorse, tills min kusin pep iväg vid 15-tiden.
Det har varit en himla mysig och trevlig dag, men nu är det bara soffan och inget mer som gäller.
Och armarna i stillhet, för imorgon står det 80-års kalas på agendan.
Hundpromenad på morgonen, virkning på ponchon (om nacken tillåter) och sen kalas med släkten!
Häcken full.
Söndagen ska jag BARA vila dock.
Tror jag iallafall


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag pratade just med syrran och hon hade också ätit bakad potatis med goda röror till lunch. Nu blev jag ju bara så himla sugen............



Skärmen är urläcker!

2011-10-07 @ 17:23:47
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det VAR gott med bakad potatis, jag skulle bara tagit det lite "easy" med rörorna ;D

2011-10-08 @ 09:58:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0