Jag skäms över att vara svensk...

Morgonstund har guld i mun!
Förmodligen MER på våren än på hösten mot vintern, det är ju becksvart när man vaknar och måste gå upp.
Ja, jag tycker det är jobbigare att ta mig ur sängen när det är mörkt ute.
Men nu är jag uppe och väntar på att "ångan" ska dra igång...
Snark.

Såg på nyheterna igår att den där gamla 91-åriga kvinnan som är dement, nästan blind, har inga vänner eller bostad i Ukraina och har alla sina släktingar här...
Ska utvisas!
?
"En myndighetsperson" uttalar sig att "beslutet har gjorts enligt regelverket" och där med basta.

Jag undrar:
Hur tänker dom nu?
Är dom inte riktigt kloka på migrationsverket???
VILKA specifika personer har tagit detta beslut ( så man kan skicka ett argt brev )?
Utvisa en gammal kvinna med båda fötterna i graven i princip, till INGENTING!
Och dement dessutom.
Jag finner verkligen inte ord, jag skulle vilja skriva något mycket, mycket fult, men nöjer mig med:
VILKA DJÄVLA IDIOTER!

Ja, sverige, sverige vårt fosterland, där MEDMÄNSKLIGHETEN inte vet några gränser.
GUD SÅ PINSAMT, så fruktansvärt hemskt, att detta sker i sverige idag!
Jag skäms över att vara svensk.
Slänga ut en gammal och dement kvinna utan förutsättningar att klara sig på egen hand, utan förutsättningar att överleva särskilt länge.
Kunde hon inte få stanna kvar i detta landet och få avsluta sina dagar i lugn och ro, om det så är ett eller tio år kvar...?
Hoppas ni sov gott inatt ni idioter som tog detta beslut, jag...
Hade det på näthinnan när jag somnade och det var det första jag tänkte på när jag vaknade.

Jag skulle vilja skriva vidare om detta, men tiden har runnit ifrån mig och jag måste hoppa i duschen och dra till jobbet.
Vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0