Är riktigt besviken...

Nu är jag riktigt besviken här...
När jag ännu var på jobbet, gick ut och låste upp min cykel och förberedde för hemgång, SKEN SOLEN och himlen var klarblå.
När jag sen ska cykla hem, har tagit på mig solbrillorna och ser framemot kaffe på balkongen...
Då kommer världens tjockaste molntäcket och breder ut sig över stan!
Nej, nej, nej...
Det här går jag typ inte med på, här har jag LADDAT för solsken och 20 grader på min lediga dag!
Och så blir det molntäcke istället.
Måtte det spricka upp, för här har jag tänkt vårda min lediga dag med hundpromenad och sen skulle jag och Milousan gå till "Leva" och dricka GO´FIKA i solen.
Bara hon och jag och mysa.
Jag hoppas molnen skingras och vi får den där toppendagen/dagarna som vi nu har blivit lovade av alla meterologer på tv.
Snopet!

Igår såg jag såklart "Den stora matresan" med slafsnissen Per Moberg.
Ja, är det från gotland så MÅSTE man ju se.
Det var ganska trist och tråkigt.
Och så dom obligatoriska "turistvyerna" inklippta hit och dit.
Not imponerad.
Det som DÄREMOT imponerade i programmet var bonden och kossorna på Ejmundsgård.
Där fick kossorna gå i superstora boxar, Elvis spelandes i ladugården och en MASSAGEBORSTE som dom kunde gå och få "borstmassge" närhelst dom vill.
Och kossorna...
Dom såg ju jättefina och vackra ut, och LYCKLIGA.
Ja, det såg så härligt ut, att jag själv satt och ville vara en kossa och bo på den där gården,
få borstmassage och lyssna på Elvis dagarna i ända.
Tugga och idissla lite hö i alla mina fyra magar, i resten av mina dagar.
Kossan Madeleine, det låter fint...
Tycker jag.




Nu...
Kommer solen, jippie!!!!
Sitta här och mögla, DET har jag inte lust eller tid med.
Nu har jag hunnit med några rader, nu ska jag ut, jag återkommer senare.
Jag är INTE besviken längre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0