I Österholmskans byrålåda...

Idag gick jag och Milou 4 km på Hällarna.
Och vem möter vi där om inte vår grannvalps-kompis Kashmir och "Farbrorn".
Milou fick tokfnatt av glädje för att hennes kompis var där OCKSÅ, och det blev Kashmir med.
Och så röjde dom så hela Hällarna skakade!
Bara en liten detalj då...
Jag har lärt min hund att INTE springa i vattenpölar, och jag har lärt henne att INTE dricka ur vattenpölarna.
Men det...
Har inte Farbrorn lärt Kashmir!

Vilket innebar att när Kashmir sprang igenom vattenpölarna, då sprang Milou också igenom vattenpölarna.
Och när Kashmir drack ur vattenpölarna, då gjorde Milou det också.
Det slutade med att efter ett tag stod Milousan och kräktes skitvatten, plus att hon var så skitig så hon var som en enda stor jordhög!
Ja, fast hon/dom hade jättekul, så det fick det väl vara värt.
Kashmir var inte lika smutsig som henne, för han är större och högre, och LÄGGER SIG INTE på marken för att visa att han är undergiven.
Men det gör naturligtvis Milousan.
Yes...
Så det blev bad idag igen.
Inte poppis i Milousans värld, men man kan inte ha en jordhög inomhus, förklarade "Renlighetspolisen matte" för henne.
"Kan man väl", tyckte hon, och försökte smita ur duschen.

Farbrorn och jag hade det himla trevligt idag igen, och nu börjar vi snacka lite mer personligt om våra liv och sån´t.
Men jag har fortfarande inte kommit mig för att fråga vad han heter, fast han har å andra sidan inte frågat vad jag heter heller.
Nästa "träff" får jag allt ta och skärpa till mig och PRESENTERA mig.
Jag gillar honom, jag tycker han är supermysig, och det är så lustigt...
Jag som alltid fått för mig att han verkar så butter och sur, men det är han inte alls.
Dessutom har han gått konstskolan "på gamla dar" så vi hade lite att snacka om där med.
Ja, jag har fått en hundkompis, "Farbrorn"!

När hunden och jag var nyduschade så drog jag ner och lunchade på Fornsalen med Syster-Yster.
Vi satt i solen på gården och göttade oss, pratade.
Jag var lite "heligt" förbannad på "en sak"...
Jag kan bli det ibland.

Så var jag och köpte trosor på hemvägen.
Ja, IDAG har jag då äntligen köpt INNEFÄRGEN för alla TANTER!
(Nu är jag ju tant/mormor, så då måste man ju hänga med i modet för tanter också...)
BEIGA sloggitrosor!



Mhm, jepp, nu finns det ett par hudfärgade (såna på bilden ovanför) trosor i Österholmskans byrålåda.
Ja, är det någon färg jag sagt att jag aldrig skulle ha på trosor, så är det beiga.
Men så slog det mig när jag stod på Malmgrens idag, och det var "Tag 3, betala för 2" på sloggitrosor, att beiga trosor kanske inte är så dumt ändå...?
Så jag köpte ett par vita, ett par svarta och så blev dom beiga gratis.
Jag vet inte vad som hänt, 40 bast och färgen "beige" känns helt plötsligt okej i underkläder.
Snart har jag väl en sådan där HELKROPPS-KORSETT i beige också, en sån som mormor brukade ha...

   

Det är förmodligen bara en tidsfråga



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0