Gud välsigne dig barn...

Nästa gång jag träffar Cleo´s matte ska hon få JORDENS STÖRSTA TACK!
Gissa vem som klämt i sig allt torrfoder när jag blandat i en halv matsked Pedigree burkmat?
Jo, den KYNDIGA lilla anorexivalpen.
Slurp, sa det och så var allt borta!
Min gud, att det kan vara så enkelt ibland, nu håller vi tummarna att det fortsätter så enkelt också.

Och appropå GUD, så blev jag välsingnad igår!
Jajamensan, tänka sig va!
Vi satt på Mac Donalds och späkte oss med glass och kaffe, bakom mig sitter två gamla damer.
När dom ska lämna bordet tar den ena tanten mig på axeln och säger:
"Gud välsigne dig barn!"
Jag blev rätt paff, men fann mig och tog henne på armen och sa:
Ja, gud välsigne dig också!"
"Tack kära du, och välkommen till Pingstkyrkan någon gång!"
Mhm, jovisst, sa jag hurtigt.
Och tänkte:
Not.
Fast det var ändå SÅ gulligt och oväntat härligt med ett "Gud välsigne dig" så där på en söndagseftermiddag.
Kändes som man var tillbaka i SÖNDAGSSKOLAN när man var liten.
"Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är.
Vart jag mig i värlen vänder, står min lycka i guds händer.
Amen!"
Jepp, det är väl typ allt jag kommer ihåg därifrån, och så...
"Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand..."
That´s it.
Men jag gillade Pingstkyrkanstanten, hon fick gärna välsigna på och sprida glädje.
Så fick hon ju lite välsignelse right back at her också.
Hoppas hon kände sig lika LJUS som jag efter det.

Dagen har varit rätt tung här faktiskt.
Jag är astrött, men ljuspunkten var hundpromenaden som vanligt.
Och idag mötte vi mopsvalpen "Pellets" med matte.
Milou och Pellets var/är lika gamla, och hennes matte var på upptäcksfärd på Hällarna.
Det var första gången hon var där, och hon fick lite bra TIPS "were to go" av mig.
Hon ville dessutom veta vart stigen gick ned för berget, jag visade.
Så sa vi "Hej då", och "Vi kanske ses igen".
Härligt med hund hörrni, man träffar SÅ MYCKET nytt folk hela tiden!

Sen var jag tvungen att göra handel när jag var duschad och klar, det blev mathandel till både djur och människor för 998 kronor PRICK.
Det kostar att äta gott folk, nu är jag halvpank.
Pengar försvinner fort när man har djur, minst sagt.
Nu ska jag vila, jag har druckit kaffe men är så djävla trött så jag ska ser "Idol" och sen gå och lägga mig.
Men appropå "Idol" så måste jag bara skriva satt jag och skrattade som fan igår.
Åt Alexander Bard.
Han är ju inte klok, fast SKITKUL, elakt kul.
Jag hatar när folk är som Alexander, men ändå inte, och han är onekligen en frisk fläkt i den nygamla juryn.
Och han är onekligen väldigt rolig och bestämd.
Han kan, han vet bäst, han är bäst, iallafall om han får säga det själv!
Jag ser verkligen fram emot detta idolåret, jag tror det kan bli "catfights" i juryn.
Nu...
Szzzznark.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0